מבוא

עמוד:4

ולמנוע מצב שבו רק התלמידים החזקים משתתפים . אחד התנאים ההכרחיים לכך הוא , כפי שנאמר בסעיף קודם , הקפדה על רמה בינונית עד נמוכה של החומר המתמטי בפעילות , ביחס לרמת התלמידים המשתתפים . רמה אשר תאפשר גם השתתפות של התלמידים החלשים . לעתים , במיוחד כאשר הפעילות אינה תחרותית , אפשר להגניב הדרכה כלשהי לתלמידים החלשים יותר על מנת להשאיר אותם בתמונה . הצלחה של התלמידים המתקשים , אפילו אם היא מלווה בהדרכה מוסווית , מתקבלת על ידי תלמידים אלו בתור הצלחה , וזהו אינו עניין של מה בכך . על מנת שמורים יוכלו להשתמש בפעילויות מגוונות יש צורך ליצור מאגר גדול מאוד של משחקים ופעילויות דידקטיות , אשר יהיה נגיש לכל המורים . המאגר יהיה מורכב ממשחקים דיגיטליים וספרים , כמו ספר זה , אשר מכילים פעילויות לא דיגיטליות . ברגע שמורה יזדקק לפעילות כלשהי בנושא מסוים , הוא יוכל לשלוף פעילות מתאימה ממאגר זה . הספר מכיל פעילויות רבות ומגוונות שניתן להעביר לילדים בגילאים שונים . לכל פעילות מצורפות הערות והצעות הנובעות מן המחקר , לאחר ביצוע הפעילויות בשטח . בחלק הראשון של הספר מוצגות פעילויות שמטרתן תרגול ושינון החומר המתמטי הנלמד בכיתה . בחלק השני מוצגות פעילויות שמטרתן העיקרית היא חידוד החשיבה . על מנת לחזק את העניין בקרב התלמידים , יש לשלב פעילויות משני הסוגים .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר