נספח א: סיכומי הסיורים

עמוד:180

חטיבת כיתות היסוד ( אש-וש ) בחטיבה זו לומדים כ 300 תלמידים . יום הלימודים נמשך עד 15 : 30 והוא כולל ארוחת צהריים ופעילויות העשרה ( חוגים . ( לחטיבת כיתות היסוד מתקבלים קודם כול ילדי הגנים מהמתנ״ס ואחים . שאר הילדים מתקבלים על בסיס מקום פנוי . בחטיבת הגנים וחטיבת היסוד הפיקוח הוא שמוכר שאינו רשמיש וההורים משלמים שכר לימוד . גובה שכר הלימוד בחטיבות אלה נע בין 800 ל 2 , 500 ש״ח לחודש , בהתאם לגיל . תלמידים העולים לכיתה אש אינם נדרשים לעמוד ברמה קוגניטיבית כלשהי . כאשר קיים קושי התנהגותי שבית הספר אינו יכול לתת לו מענה , בית הספר מפנה את התלמיד למסגרת מתאימה אחרת . כ 10 % מתלמידי חטיבת היסוד מאובחנים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז . למעלה מ 10 % מהתלמידים עברו אבחון דידקטי או פסיכו דידקטי והקשיים הלימודיים שלהם מופו . שני תלמידים משולבים באופן פרטני ( עם סייעת צמודה ) בכיתה רגילה . תלמידי חטיבת היסוד לומדים בממוצע 12 שעות שבועיות יותר מאשר בבית ספר רגיל . כל יום נפתח ונסגר במפגש של המחנך עם הכיתה ומוקדש להרהור ורפלקציה . בעשרים הדקות האחרונות של כל יום מתקיים מפגש ״תיבת תהודה״ המוקדש לרפלקציה על היום . במשך השבוע יש ארבע התכנסויות שבהן משתתפת כל החטיבה . יום הלימודים הארוך מנוצל לצורכי העשרה רגשית וגופנית של הילדים . במסגרת זו התלמידים בוחרים שיעור שבועי מתוך רשימה של קורסים ( הכוללת למשל קרמיקה , כדורגל , סריגה , צשי קונג , קולנוע , ספורט . ( ההתמודדות עם השונות בכיתות משתנה בהתאם לצורך : הכנת חומר לימודי מבעוד מועד , שימוש בחונכות , הוראה דיפרנציאלית , חיזוק לילדים הזקוקים לכך על חשבון שעות הלימודים , מורות שילוב , שעות פרטניות , עבודה פרטנית של סטודנטים . המורים בחטיבת היסוד עובדים במשרה של 40 שעות שבועיות ומועסקים בחוזים אישיים . משכורותיהם דומות לאלה של המורים המועסקים במגזר הציבורי . חטיבת הנעורים ( זש-טש ) חטיבת הנעורים מונה כ 700 תלמידים ומוגדרת שמוכר רשמיש . המשמעות היא שלחטיבה זו מתקבלים כל התלמידים מכיתות היסוד וכן כל התלמידים המתגוררים באזור הרישום של בית הספר . ההורים אינם משלמים שכר לימוד . כ 7 % מהתלמידים בחטיבה זו מגיעים לבית הספר מחוץ לחיפה , כולל תלמידים דרוזים . תלמידים המתגוררים מחוץ לאזור הרישום מתקבלים על בסיס מבחן במתמטיקה , מבחן במדעים וריאיון אישי . תלמידים מהמגזר הדרוזי צריכים לעבור מבחן בעברית וריאיון אישי . בחטיבת הנעורים יש בין שבע לעשר כיתות בשכבה . בכל שכבה יש כיתת מחוננים וכיתת חינוך מיוחד שבה לומדים תלמידים המאובחנים על פני הרצף האוטיסטי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר