פרק 5: שונויות קוגניטיביות ומימוש הפוטנציאל האקדמי בבית הספר

עמוד:97

. 7 ההיענות לשונות הקוגניטיבית בין תלמידים אינה יכולה להיות מנותקת מההקשר הרחב יותר : הצרכים , הרצונות , נקודות החוזק והחולשה ותחומי העניין של התלמידים , כמו גם העולם שהם חווים מחוץ לבית הספר . לכן היענות כזאת צריכה להיעשות מתוך תפישה הוליסטית של תפקוד מיטבי ולא מתוך הסתכלות מצומצמת על הישגים אקדמיים בתוך בית הספר . . 8 תפקוד מיטבי של תלמידים נובע בין היתר מתפקוד מיטבי של מורים , ויש חשיבות רבה לכך שמנהלי בתי ספר ישקיעו גם ברווחה הנפשית של צוות המורים . השקעה זו צריכה להתבטא בתמיכה במורים וברעיונותיהם , הקשבה לצורכיהם , בנייה ושימור של יחסי אמון בין מנהלים למורים והדגמה אישית של חזון בית הספר ודרכו , תוך הצבת רף ציפיות גבוה מכל מורה ועידוד מנהיגות ויוזמות אישיות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר