פרק 3: שונויות רגשיות ואקדמיות בגיל הרך

עמוד:58

בעבודה אישית , קבוצתית ובמליאה . הן צריכות ללמוד כיצד לבנות קבוצות למידה ובאילו אינטנסיביות ותדירות לפעול עם הקבוצות השונות . . 5 כדי שמערכת החינוך תוכל לפצות על פערים שנוצרים כתוצאה ממיצב נמוך , מומלץ להתחיל ביישום בתכניות התערבות בגיל מוקדם ככל האפשר . השקעה מסיבית בגיל הצעיר עם תמיכה עקיבה בהמשך ההתפתחות עשויה ליצור שינוי משמעותי ולקדם את הילדים לקראת הישגים גבוהים והסתגלות תקינה . מחקרים מראים שככל שהילדים שהשתתפו בתכנית היו צעירים יותר , כך הייתה התקדמותם גדולה יותר . תכניות בגיל הרך מאפשרות גם אבחון מוקדם של קשיים וצרכים מיוחדים ומתן תשובות מקצועיות מתאימות . מכיוון שההשפעה של תכניות קצרות מועד עלולה להתמתן עם הזמן , חשוב שהתכניות תהיינה מקיפות ( תתייחסנה לתחומי התפתחות שונים , ( תפעלנה בבית ובמסגרת החינוך ותימשכנה לאורך זמן ( לפחות ברמה של מעקב ותמיכה . (

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר