הקדמה מאת אסף שגיב

עמוד:י

משכנעת וחדירת להט , המסמנת נתיב של ביטחון רוחני בעולם חדור ספקות . לא בכדי כונה לואיס "האפוסטול אל הסקפטיים . " ביטול האדם הוא חיבורו ההגותי החשוב ביותר של לואיס . בניגוד לספרים אחרים פרי עטו , חיבור זה אינו נושא אופי דתי ואין בו שמץ של הטפה נוצרית . זהו כתב אישום פילוסופי , המזהיר מפני פשיטת הרגל הרוחנית שאליה מובילות מגמות אפנתיות מסוימות במחשבה המודרנית . הביקורת שמשמיע לואיס לא נפלה על אוזניים ערלות : קוראים רבים טענו - ועודם טוענים - כי ספרון דק גזרה זה טלטל את עולמם ושינה את חייהם . ועם זאת , נדמה שהשיח האינטלקטואלי בישראל לא היה מודע עד כה לקיומו . יש לקוות שמצב זה יבוא כעת על תיקונו , עם תרגומו של ביטול האדם לעברית : לקורא הישראלי ניתנה כעת ההזדמנות לערוך היכרות עם הוגה דעות רב השפעה , אשר בדמותו התמזגו חריפות מחשבתית , שיעור קומה מוסרי וכשרון כתיבה מן המעלה הראשונה . קלייב סטייפלס לואיס - או ג ' ק לואיס , כפי שהעדיף להתקרא - נולד בבלפסט שבאירלנד , ב 29 בנובמבר , 1898 לאלברט ג ' יימס לואיס , פרקליט משטרתי , ולפלורה אוגוסטה , מתמטיקאית ובת לשושלת של אנשי כנסייה אירים . קלייב היה קרוב במיוחד לאמו , שנטעה בו את אהבת הספרים ועודדה אותו ללמוד צרפתית ולטינית בגיל צעיר . מותה ממחלת הסרטן ב 1908 הביא את הקץ על האווירה המשפחתית הפסטורלית ששררה בבית לואיס עד אותו זמן . חודש לאחר מכן נשלחו קלייב ואחיו לפנימייה באנגליה . בשנים הבאות

הוצאת שלם


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר