הקדמה למהדורה העברית

עמוד:10

מ 300 מיליון בני אדם . שאלתי את המחבר , גרי ויינרצ'ק , האם לדעתו אפשר ליישם את מה שכתוב בספר גם בישראל הקטנה . ויינרצ'ק טוען שמדובר אמנם במדינה קטנה עם קהל קטן , אבל גם התחרות על תשומת הלב קטנה בהתאמה , ובוודאי קטנה בהרבה מהתחרות שמאפיינת את השוק בארצות הברית . " לו הייתם אמריקאים " , הוא מוסיף , " בכל תחום שהייתם בוחרים לעסוק בו היה עליכם להתחרות במאות או באלפי אחרים שמנסים לעשות בדיוק אותו הדבר . יתר על כן , שישה מיליון לקוחות פוטנציאליים זה ביזנס לא רע בכלל " . ישראל היא המדינה הפעילה ביותר בפייסבוק בעולם ( באחוזי חדירה לשוק ביחס לגודל האוכלוסייה . ( יש בישראל משהו שלא קיים באף מדינה אחרת : הממדים הקטנים מייצרים רשת חברתית אמיתית , גם מחוץ לאינטרנט : אצלנו כולם מכירים את כולם מהשכונה , מהתיכון , מהצבא , מהאוניברסיטה או מאחד ממקומות העבודה שלנו לאורך השנים . המהירות שבה מתפשטות בישראל שמועות או מידע שעובר בקלות מפה לאוזן , עושה את ישראל לכר פורה של פעילות חברתית שאפשר לרתום לשם בניית פעילות מסחרית , מחוץ לאינטרנט ובתוך הרשת גם יחד . ספרו של ויינרצ'ק מתאים לכל מי שרוצה לעשות שימוש במדיה החברתית ככלי לקידום הקריירה שלו , בין אם הוא בעל מקצוע חופשי או עובד בארגון גדול . אצל בעלי מקצועות חופשיים כמו רופאים , עורכי דין , רואי חשבון או ארכיטקטים , השם האישי הוא בדרך כלל גם שם המותג , וההצלחה המסחרית שלהם קשורה קשר ישיר לביקוש שהם מצליחים לייצר למותג שלהם . עבורם , המדיה החברתית מהווה הזדמנות יוצאת מהכלל לבניית המותג האישי שלהם ולביסוסו . גם נותני שירותים בקהילה , כמו רופאים , מורים או בעלי גני ילדים , יכולים לעשות שימוש במדיה החברתית כדי לבלוט לטובה , להעצים את המעמד שלהם בקרב מקבלי השירותים שהם מציעים ותוך כדי כך להביא להגדלת הביקוש או לקידום מקצועי משמעותי .

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר