הקדמה

עמוד:7

הקדמה הקושי הוא אינו להגות רעיונות חדשים , אלא להשתחרר מהרעיונות הקיימים , שממלאים כל פינה במחשבתנו . ’ ג - ון מיינארד קיינס א ין תעשיה שהיא חסינה לשינויים . כל מוצר או שירות שתעלה בדעתך , מובטח שאם משך חייו היה ארוך , משך החיים הזה מתקצר . אם משך חייו היה קצר , הרי שהוא אפילו קצר עוד יותר . התחרות איבדה את גבולותיה הבטוחים . ב”בית הספר למלחמה קרלייל” של צבא ארה”ב המציאו כינוי לסביבה שנמצאת בשינוי מתמיד : “ האמ , ”מ” ראשי התיבות של הפכפכה , אי ודאית , מורכבת ומעורפלת . מונח זה תואם גם את עולם העסקים של ימינו . לא רק שהיסודות המבניים והמחזוריים של סביבת העסקים השתנו , אלא שהם גם יותר הפכפכים , אי ודאיים , מורכבים ומעורפלים בהשוואה לכל זמן אחר בהיסטוריה . נוסף על המשבר הכלכלי האחרון , שגרם למיתון חריף ולטלטלה עזה בעולם העסקים , מתחוללים היום שינויים עמוקים ומתמשכים שעורכים מהפכה בדרך שבה עושים עסקים . רשימת השינויים ידועה : מהפכים דמוגרפיים עצומים , תנופה כלכלית באסיה , הלאמת משאבים , ההשפעה הגוברת של ארגונים לא ממשלתיים ושינויי הפיקוח בתחומי הבנקאות , האנרגיה , הבריאות ובטיחות המזון . הרשימה רק מתארכת . כוחות אלה מושפעים משני גורמים , שמחוללים שינוי אדיר ומקיף בזכות עצמם : ההתפתחות המואצת של טכנולוגיות המידע ושל הגלובליזציה . השפעתה של סביבת ההאמ”מ ניכרת בכל מקום . חיי המדף של כל יתרון מתקצרים ללא הרף ; עוצמת התחרות גוברת ; שולי הרווחיות נמצאים תחת לחץ ; ונוצר צורך חיוני להגביר

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר