קו התקציב של הצרכן

עמוד:7

( 5 הכנסה כספית ( נומינאלית ) + מתנה של X יחידות X הכלולות בתשלום חד פעמי של דמי מנוי בגובה ₪ T ברכישת מוצר . X - דמי המנוי הנדרשים לצורך רכישת המוצר , X מקטינים את הכנסתו הנומינאלית של הצרכן בגובה ₪ T אם רוכש את מוצר . X כלומר , נשאר לצרכן פחות כסף להוציא על שני המוצרים . מכאן , שקו התקציב אינו רציף . ישנה קפיצה מנקודת מקסימום Y שבה הצרכן לא רוכש ממוצר X כלל , לנקודה נמוכה יותר . גובה הקפיצה הוא בגובה דמי המנוי T המחולק במחיר מוצר . Y נקודת מקסימום X כוללת את מתנת X היחידות . X-מ דוגמא : נתון : I = 100 T = 30 P = 1 P = 1 A = 20 קו התקציב : 70 = P x X - 20 () + p y ; X > 20 70 = X - 20 + Y ; X > 20 90 = X + Y ; X > 20

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר