קו התקציב של הצרכן

עמוד:4

( 2 הכנסה במוצרים ( הכנסה ריאלית ) לצרכן הכנסה ריאלית סחירה הניתנת כסל תחילי . ( X 0 , Y 0 ) קו תקציב 1 P x * X 0 + P y * Y 0 = P x * X + P y * Y קו התקציב עובר תמיד דרך הסל התחילי . - נקודות החיתוך עם הצירים מחושבות על פי : כמות המוצר בסל התחילי + הכמות המקסימאלית האפשרית לרכישה מהמוצר הרלוונטי אם הצרכן מוכר את כמות המוצר השני וקונה בכסף המתקבל מהמוצר הרוולנטי . קווי תקציב 3-ו 2 ( שינויים ביחס המחירים : ( (* אם יחס המחירים עולה , אזי שיפוע קו התקציב גדל – כלומר , קו התקציב עובר דרך הסל התחילי אך בשיפוע תלול יותר ( קו תקציב . ( 2 (* אם יחס המחירים יורד , אזי שיפוע קו התקציב קטן – כלומר , קו התקציב עובר דרך הסל התחילי אך בשיפוע מתון יותר ( קו תקציב . ( 3 דוגמא : נתון : X = 10 y = 10 P = 1 P = 2 קו התקציב : I = 10 1 + 10 2 = 30 = P x + P Y

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר