הקדמה

מתוך:  > האם זו בעיה? > הקדמה

עמוד:6

בספר מבחר גדול של דוגמאות לכל סוג של בעיה שמוצג בו , כדי להביא את הדברים בפני ציבור המורים וההורים בצורה הבהירה ביותר . שני הפרקים הראשונים ) א ו-ב ( בספר עוסקים ברעיון הכללי של פתרון בעיות מילוליות וסכמות לניתוחן . הפרק הבא ) ג ( עוסק בבעיות חד שלביות , שלפתרונן יש להשתמש בתרגיל הכולל פעולה אחת בלבד מתוך ארבע פעולות החשבון הבסיסות ) חיבור , חיסור , כפל וחילוק . ) בעיות אלו הן הבעיות המילוליות הבסיסיות ביותר והן מהוות את אבני הבניין היסודיות לכל בעיה מילולית במתמטיקה . לאחר מכן , בפרק ד , מוצג המעבר מבעיה חד שלבית ופשוטה אל הבעיות המורכבות יותר , ולבסוף פתרון בעיות שאינן מבוססות על ארבע פעולות החשבון אלא על אסטרטגיות פתרון אחרות שאף הן בתחום יכולתם של ילדים צעירים . המוטיבציה לכתיבת ספר זה הגיעה ממפגשים רבים עם מורים , מדריכי מורים וסטודנטים העוסקים בהוראת בעיות מילוליות , שרצו להרחיב את ידיעותיהם בנושא , ושאלו שוב ושוב היכן מרוכז כל החומר הרב הזה , ומדוע הרבה ממנו אינו מצוי בעברית . ציבור זה עמד לנגד עיניי בזמן כתיבת ספר זה . תודתי נתונה לפרופ' פרלה נשר , שבזכותה התוודעתי לנושא חשוב זה , על הייעוץ , ההדרכה והתמיכה לכל אורך שנות לימודיי ועבודתי . כדברי רבי עקיבא "שלי ושלכם - שלה הוא . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר