נמצאו 2354 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: אליסיה גרינבנק, גלית אגם בן ארצי, אפרת בנג׳ו
תיאור: הספר "סליל החיים – תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות" מאפשר היכרות וחשיפה לעולמם של אנשים עם מוגבלות מהגיל הרך ועד הזקנה, באמצעות שבעה שערים: הגיל הרך, שנות בית הספר, צבא, השכלה גבוהה, תעסוקה, זוגיות ומיניות, וזִקנה. הפרקים בכל שער כוללים היבט עיוני, מחקרי ומעשי, וכן תוכניות מצליחות עבור אנשים עם מוגבלות המתקיימות בארץ. כל שער נפתח בנימה אישית שדרכה נשמע קולם של אנשים עם מוגבלות או של קרוביהם.
הספר מיועד לקשת רחבה של קוראים: אנשים עם מוגבלות, מטפלים, אנשי חינוך, סטודנטים במקצועות החינוך והבריאות, הורים, בני משפחה ועוד. קריאה בו תוביל להעלאת המודעות למסע חייהם הייחודי של אנשים עם מוגבלות, ולהעלאת המחויבות של החברה להכיר וליישם ערכי שוויון וכבוד.
"הספר שבידיכם, עונה על צורך חשוב ביותר: לחבר בין הילדות, הבגרות והזקנה כמסע חיים רצוף, כאשר בכל רגע נתון אנחנו חיים את ההווה, העבר והעתיד שמשלימים זה את זה. כמי שדוגלת בתפיסה ההומניסטית כבסיס להתייחסות למוגבלויות, אני מברכת את העורכות ואת כותבי הפרקים על ספר שמזמין להקשבה לאדם עם מוגבלות, להבנת הרצף של ההתפתחות מילדות לזקנה, תוך דגש על הסתכלות הוליסטית ואקולוגית הן ברמת המיקרו והן ברמת המקרו" (פרופ' שונית רייטר, מתוך דברי הפתיחה).  
המכללה האקדמית לחינוך - גבעת ושינגטון
מאת: עוזי שמעוני, חנה גולדמברג, יעקב גליק, מנחם רוזנר
תיאור: מרכז מחקרי רעיוני ותיעודי של התק״ם, המכון לנושאים חברתיים.
שני מכוני המחקר החליטו להקדיש לזכרו של עוזי את הפרסום המוגש בזה.
הדפים הראשונים של חוברת זו מוקדשים לסקירה קצרה על חייו ופעילותו ולדברים לזכרו.
בספר זה מובאים שני מחקרים שהוביל:
1. גורמי מוטיבציה לעבודה בתעשייה הקיבוצית
2. ודגמי ניהול ודפוסי ארגון במפעלי תעשייה קיבוציים על רקע המשבר    
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: ויויאן סילבר
תיאור: "שיוויון המינים", "מעמד האשה", "זכויות שוות לאשה" - ביטיים המעוררים מגוון של תגובות, ביניהן רוגז, לעג, חוסר סבלנות - תגובות מוכרות לכולנו:
"אין נושא שוויון המינים רלוואנטי לקיבוץ! הרי הקיבוץ דוגל בשוויון ערך האדם ושוויון ערך העבודה - וזה כולל גם נשים."
לא סוד הוא, שבחברה הקיבוצית, שלנו, היום, קיימת חלוקה על פי מין, הן בעבודה והן בתפקידים. אני שואלת ומקשה: מדוע הפכה ההתפלגות הזאת למקובלת? מדוע התמסדה?
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: זאב צור
תיאור: הקיבוץ המאוחד ביישובה של הארץ, כרכים א'-ד' שנים 1980-1927. עבודה מקיפה ביותר של זאב צור על קורות הקיבוצים והקיבוץ המאוחד בפרט.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: זאב צור
תיאור: הקיבוץ המאוחד ביישובה של הארץ, כרכים א'-ד' שנים 1980-1927. עבודה מקיפה ביותר של זאב צור על קורות הקיבוצים והקיבוץ המאוחד בפרט.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
תיאור: מכון צפנת הוא מכון למחקר, לפיתוח ולייעוץ ארגוני הפועל בשדה הייעוץ מאז שנת 1985.התפיסה המקצועית המנחה את עבודתנו משלבת בין העולם הארגוני לבין הבנות שמקורן בתאוריות פסיכואנליטיות פוסט-מודרניות ובתאוריות של מורכבות. בעבודותינו השונות אנו עוסקים בפיתוח הקשר שבין התאוריה לבין הפרקטיקה בעולם הארגוני, ובמפגש שבין האדם לארגון. לכן אנו משלבים בעבודותינו פעילויות סדירות של ייעוץ ארגוני אישי ומוסדי, מחקר יישומי, פעילויות של הכשרות מקצועיות וכן כנסים וסמינרים. אנו מייעצים למגוון רחב של ארגונים – ארגונים ציבוריים וממשלתיים, עסקים וארגוני המגזר השלישי – מתוך מחויבות לעבודה במגוון תחומים. כמו כן, אנו מוציאים לאור את כתב העת 'אנליזה ארגונית', המשמש זירה ייחודית לקידום השיח בין אנשי המקצוע.
מאת: חיותה דויטש, מיכל טיקוצ'ינסקי
תיאור: בספר שלפנינו מקובצים מאמרים בנושאים הלכתיים שכתבו נשים, רובן השתתפו בתוכנית לכתיבה הלכתית שהקימה הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי במכללת הרצוג. הספר מציע שיח ודיונים הלכתיים בנושאים שונים ומגוונים, לא בהכרח 'נשיים', אם כי חלקו עוסק גם באלה. “סביר להניח שלנשים הנכנסות לדיון ההלכתי תהיה נקודת מבט ייחודית שתתרום לכל נושא, בהתאם להשלכותיו ולמורכבותו" כתבה פרופ' תמר רוס. יקראו הקוראים וישפטו, אם כך הדבר. אנו מפרסמים ספר זה, בתקווה שבעקבותיו יבואו ספרים רבים נוספים, שיעשירו את עולם ההלכה היהודי בזווית שנחסכה ממנו דורות רבים מדי.
תבונות
מאת: מארשה מ' לינהאן
תיאור: "את אחת מאיתנו?" שאלה פעם מטופלת צעירה את מרשה לינהאן, הפסיכולוגית והחוקרת הנודעת שפיתחה את שיטת הטיפול הדיאלקטי־התנהגותי (DBT). "כי אם כן, זה ייתן לכולנו תקווה רבה".
במרוצת השנים הציל טיפול דיאלקטי־התנהגותי חיים של אין־ספור אנשים שנלחמו בדיכאון ובמחשבות אובדניות, אבל לינהאן לא גילתה מעולם לאיש כי מקור ההשראה לעבודתה החלוצית היה המאבקים הנואשים שלה עצמה בצעירותה. רק כשנשאלה ישירות היא החליטה לבסוף לספר את סיפורה המעורר השראה.
בממואר זה לינהאן מתארת איך בהיותה בת 18 היא התחילה להידרדר במדרון חלקלק והשתנתה מנערה אהודה לבחורה אובדנית. לאחר כמה שנים אומללות במוסד פסיכיאטרי נשבעה לינהאן לעצמה שאם תצליח להיחלץ מן הגיהינום הרגשי שלה, היא תנסה למצוא דרך לעזור לאחרים לצאת מן הגיהינום שלהם ולבנות חיים שראוי לחיותם. היא נרשמה ללימודים בבית ספר ערב ובקולג', חייתה בתנאים לא תנאים, ולעיתים קרובות צירפה פרוטה לפרוטה כדי לקנות אוכל. היא המשיכה ללמוד לתואר דוקטור בפסיכולוגיה והתמחתה בטיפול התנהגותי. בשנות השמונים של המאה העשרים היא הגיעה לפריצת דרך כאשר פיתחה את הטיפול הדיאלקטי־התנהגותי, גישה טיפולית שמשלבת בין קבלת העצמי ובין דרכים להשתנות. לינהאן רואה במיינדפוּלנס מרכיב מרכזי בשיטת הטיפול שלה, לצד טכניקות מקוריות ומפורטות לרכישה של כישורי חיים.
עם עובד
מאת: ניסים כהן, רון דול, טל אבוטבול
תיאור: התפיסה המסורתית במינהל הציבורי קובעת כי עובדי שירות המדינה נדרשים לשירות בעל אופי ממלכתי וא-פוליטי. אף על פי כן, ולמרות הניסיונות לצמצם את תופעת המינויים הפוליטיים בעשורים האחרונים, היא נמשכת ומתרחבת. על אף טענות הנשמעות לאחרונה, במיוחד לאחר אוקטובר 2023, כי שירות המדינה הפך מקלט לעסקנים מפלגתיים ולמקורבים נטולי כישורים מתאימים, ולמרות ריבוי התחקירים המתפרסמים בתקשורת, עד כה אין בנמצא נתונים מהימנים בנושא מינויים פוליטיים.
המחקר הנוכחי מבקש להציג לראשונה תמונת מצב ברורה, אובייקטיבית ומבוססת נתונים של פטורים ממכרז בשירות המדינה, הקשורים לדעתנו קשר בל יינתק מתופעת המינויים הפוליטיים. זאת תוך בחינת ההחלטות שהתקבלו בנושא הפטור ממכרז וההתפתחויות שחלו בו לאורך השנים, ובפילוחים שונים. אנו מציגים את מספר ההחלטות והמשרות שזכו לפטור לפי שנים, לפי ממשלות, ולפי נציבי שירות המדינה שכיהנו נכון לעת מתן הפטור.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: דנה בלאנדר, עופר קניג
תיאור: "בראש המדינה עומד נשיא" - מהי המשמעות של קביעה זו המופיעה בחוק-יסוד: נשיא המדינה? מהו תפקידו של הנשיא בישראל? האם הנשיא מסמל את הממלכתיות? האם הנשיא הוא בעל מעמד טקסי בלבד או שהוא רשאי להתערב במחלוקות שעל סדר היום הציבורי? האם מוסד הנשיאות נחוץ?
המחקר הנוכחי, ראשון מסוגו על מוסד הנשיאות בישראל, סוקר את תפקיד הנשיא (ראש מדינה טקסי) בדמוקרטיות פרלמנטריות, מתאר את מוסד הנשיאות בישראל - את עיגונו החוקי ואת הבחירות לתפקיד - ובוחן בעיון את תפקידיו הפורמליים והבלתי פורמליים של הנשיא, מהם טקסיים ומהם מהותיים (שיש בהם שיקול דעת). המחקר מציג גם המלצות לשינויים בתפקיד הנשיא שיחזקו את ההיבטים הממלכתיים של מוסד הנשיאות; כן מובאת אפשרות לאימוץ שינויים מרחיקי לכת יותר בסמכויות הנשיא, המותנים בהסדרה כוללת של היחסים בין הרשויות.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: ריטה גולשטיין-גלפרין, אופיר מוהבן, רועי קנת-פורטל
תיאור: שירותים חברתיים רבים שהציבור נזקק להם, כגון שירותי בריאות, חינוך, רווחה ושירותים מוניציפליים, מסופקים בעיקר או רק על ידי גופים ציבוריים. כך בעיתות שגרה, ועל אחת כמה וכמה בשעת משבר, כאשר הביקוש לשירותים אלו והתלות בהם רק גוברים. המוטיבציה למחקר זה הייתה סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה בשתי נקודות זמן — באוגוסט 2023 (לפני אירועי 7 באוקטובר) ובדצמבר 2023 (בעיצומה של המלחמה) — והצביע על ירידה מתמשכת בשביעות הרצון של האזרחים והאזרחיות מהשירותים הציבוריים שהוא מקבל מהממשלה. במחקר זה בחנו את תפקודו של השירות הציבורי, את טיב השירותים ואת שביעות הרצון של האזרחים מהנגישות לשירותים חברתיים - בישראל ביחס למדינות ה- OECD. הממצאים מצביעים על חולשת המנגנונים, על ירידה בטיב השירותים ועל הישגים נמוכים בתחומים שונים - כגון חינוך, רווחה ואפילו שימוש והנגשה של דאטה. בסופו של דבר, שירותים ירודים מתורגמים לשביעות רצון נמוכה של ישראלים מהגישה לשירותים חברתיים בהשוואה למקביליהם במדינות ה OECD ולאיכות חיים (well being) נמוכה של האזרחים.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: תמר הרמן, ליאור יוחנני, ירון קפלן, אינה אורלי ספוז'ניקוב
תיאור: מדד הדמוקרטיה הישראלית מציע הערכה שנתית של איכות הדמוקרטיה הישראלית. לצורך זה נערך מדי שנה בשנה סקר רחב במדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית. מטרתו של המדד לעמוד על המגמות בחברה הישראלית בשאלות כבדות משקל הקשורות להגשמת הערכים והיעדים הדמוקרטיים ולתפקוד של מערכות השלטון וממלאי התפקידים הנבחרים. ניתוח התוצאות מבקש לתרום לדיון הציבורי על מצב הדמוקרטיה בישראל וליצור מאגר מידע רחב שיעמיק את הדיון בנושא.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: יוסף לניר
תיאור: המחבר מציג בספר זה את הקיבוץ כמערכת מדינית, שבה משולבות ביחסי גומלין הקהילה והתנועה. הקהילה הקיבוצית, בתפיסתו של המחבר, הינה מערכת שיתופית מאקרו-כלכלית, המשלבת את פונקציות הייצור, הצריכה, החיסכון וההשקעה ביחסי הפנים והחוץ שלה. הוא רואה את הקונפליקט כסימן היכר לבגרותו ה"לא אוטופית" של הקיבוץ. הקונפליקט הוא אימננטי ובלתי נמנע ומכאן הצורך בהתאמה מתמדת לשינויים בהתפתחות. חוסר פתרונות המותאמים לצורכי התקופה מעמיקים את הקונפליקט והינם ביסוד המשבר. במיוחד בולטת בהקשר זה האקטואליות של המשבר בו נתון הקיבוץ בסוף שנות ה-80.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: אברהם בן צבי
תיאור: במסגרת חקר הקיבוץ בשנים האחרונות אנחנו מנסים לחקור את השינויים בקיבוץ, ובעיקר אותם שינויים שהשפעתם מתבטאת מחוצה לו והשינויים החיצוניים המשפיעים כלפי פנים. חלק מהנושאים העיקריים שבהם אנו עוסקים הם הקשר המשתנה מידי יום בין הקיבוץ לחברה הסובבת. נושא האקולוגיה הוא מן הנושאים "החמים", ובמודעות לנושא האקולוגי, של איכות הסביבה ואיכות החיים, מביאה את אנשים להדגיש יותר נושא זה ולדרוש הרבה יותר מעצמם ומאחרים ובוודאי מהקיבוצים.
ערכנו סקר אקולוגי ראשוני, כאשר בכוונת יד טבנקין לנסות ולקדם בשיתוף עם גופים שונים- מהם איגוד התעשייה הקיבוצית, מכוני מחקר אחרים והמשרד לאיכות הסביבה: א) את המודעות לאיכות הסביבה ולאיכות החיים במסגרת הקיבוצים. ב) מדיניות שתביא את התנועות הקיבוציות, יחד עם המשרד לאיכות הסביבה ועם גופים שפועלים בשטח, כמו עמותת "הקיבוץ הירוק", לעשייה יום יומית הטובה לכל הגורמים.
יום העיון הזה סוגר את הסקר שנערך.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: אביחי שמידט
תיאור: 6,800 אסונות טבע בממוצע מתרחשים בעולם מדי שנה, וכ-27 מיליון בני אדם נפגעים מהם. רבים נאלצים להתפנות מבתיהם וממקומותיהם, ועל פי הסטטיסטיקה, כמחצית מהם לא ישובו לשם לעולם. מיליונים נוספים נפגעים באסונות הנגרמים על ידי אדם.
בדרך כלל הודעת הפינוי תופסת אותנו לא מוכנים. האסון המתקרב מלחיץ, מדאיג, מבלבל עד כדי איבוד עשתונות. יש המתעשתים לאט ויש המתעשתים מהר יותר, אך גם אלה וגם אלה – יצליחו לתפקד ולהציל את עצמם ואת הסובבים אותם וכן את רכושם אם יתכוננו לכך מבעוד מועד.
לשם כך כתב אביחי שמידט את הספר שעשוי להציל את חייכם לפני האסון הבא.
אם אתם מתעניינים בספר שבידכם, אתם מבינים ודאי שחובה להתארגן נכון לקראת פינוי לא מתוכנן בעת אסון ולהיות מוכנים לכל מצב ובכל עת. לא מוגזם לומר, שחייכם וחיי היקרים לכם עשויים להיות תלויים בדבר (הספר יעזור לכם להתארגן נכון גם בעת מעבר דירה).
אוריון הוצאה לאור
מאת: אילנה רונן, רחל צימרוט, שרון צ'כובר
תיאור: הספר מדע במחשבה תחילה נכתב על יסוד ניסיונן העשיר של מחברות הספר בהוראת תכנים בתחומי מדעי החומר, פיזיקה וכימיה ובהכשרת פרחי הוראה. מטרת הספר היא לעודד למידה משמעותית של מושגים מדעיים בסיסיים בד בבד עם טיפוח מיומנויות למידה וחשיבה. במרכזו של כל פרק בספר מוצגים מושגים ועקרונות מתחום תוכן נבחר, שלימודם מתבסס על סדרת פעילויות המשלבות פתרון בעיות רלוונטיות מחיי היום-יום. ייחודו של הספר הוא במבנה המודולרי שלו, המאפשר למורי המורים לבחור מתוך מגוון הפעילויות והנושאים המוצעים את אלה הקשורים במושגים הנלמדים ומשתלבים ברצף ההוראה שלהם. קהל היעד של הספר הוא מורי מורים, מורים בבתי הספר היסודי והעל-יסודי, סטודנטים מתכשרים להוראה ותלמידים.
מכון מופ"ת
מאת: דוד אתר
תיאור: האסופה שלפנינו מוקדשת להסברת בעיות הזיקנה האנושית דרך פרקי ספרות. בחירת הפרקים מבוססת על הספרות שהופיעה במקורה בשפה העברית או בתרגום לעברית, ולכן הייתה מוגבלת. הבחירה הייתה קשה, מאחר שתדמית הזיקנה שלילית, מעוותת, מורשת מימי הביניים ועד המאה ה-17 וה-18. בתקופה העתיקה הייתה הערכת הזיקנה לחלק אינטגראלי הדן באדם. פסוקי חוכמה עתיקים ממשיכים עד היום ללוות את חיינו.
בקטעי הספרות שלפנינו מתואר מגוון רחב של בעיות קשישים. הם מאפשרים למורה להציג ספציפית את שאלות ההזדקנות, במסגרת נושא כללי על חיי האדם. תוך הסכמה לדברי סימון דה בבואר, בדבר דלות הספררות על הזיקנה, נכבד את המועט העומד לרשותנו. וכך כותב ד"ר יובל דרור, ראש המחלקה לחינוך בחטיבה האוניברסיטאית באורנים: "אסופת הרשימות , על ההיבט הגרנטולוגי ביצירות ספרות, יכולה לסייע למורה ולמדריך הנדרש להיבט זה בשיעור לספרות, בשיעור החינוך ובפעילויות הבלתי-פורמליות לסוגיהן. מבחינה חינוכית, אין ספק שההיבטים הגרנטולוגיים נחוצים לשם הפגשת הילדים והנערים עם בעיות הזיקנה. יש בזה התמודדות עם הממד השכלתני, הריגושי וההתנהגותי, שבעמדות התלמידים כלפי הזיקנה כששלושתם משלימים אלו את אלו".  
מאת: אלדד שלם
תיאור: עד שנות השישים, שנים רבות לפני המשבר הנוכחי, סבלו הקיבוצים בישראל ממשברים כלכליים חוזרים ונשנים שאילצו את המוסדות הלאומיים לבוא לעזרתם ולחלצם שוב ושוב מן החובות המעיקים.
באמצע שנות השישים ולאחריהן נעשה ניסיון רחב היקף להקים מערכת לאספקת אשראי לתנועות ההתיישבות תחת הכותרת "מערכת האשראי המרוכז". המערכת ניסתה לפתור את הבעיה הכלכלית באמצעות אספקת מימון מתקציבי משרד החקלאות, לא רק לכיסוי החובות אלא גם למימון השקעות חיוניות לפיתוח המשק הקיבוצי. התנאי לקבלת המימון היה ריכוז כל הפעילות הפיננסית של הקיבוץ בבנק אחד וכניסה למסגרת של מעקב, פיקוח ותכנון כלכלי משותף. התקווה הייתה שהחדרת נוהלי התכנון והפיקוח תעלה את המשק הקיבוצי לדרך המלך הכלכלית, תאפשר את צמיחתו והתפתחותו לאורך השנים ותמנע הסתבכויות כספיות.
אך נשאלת השאלה האם הייתה זו שיטה מוצלחת לפתרון הבעיות הכלכליות של המשק הקיבוצי? האם המבנה של השיטה הוא שנתן את ההזדמנות לכך? והאם שיטת האשראי המרוכז איפשרה בפועל פיתוח משק קיבוצי עצמאי ובריא, או שמא היו בה יסודות שתרמו לניוון היוזמה והאחריות של הקיבוצים, בכך שחיזקה שוב את הישענותם על מערכת חיצונית תומכת במקום "לעמוד על רגליהם"? מעבר לשאלות האלה, המקרה של האשראי המרוכז יכול לשמש אבן-בוחן גם לכמה שאלות יסוד לקיומם והתפתחותם של ארגונים שיתופיים-דמוקרטיים בכלל: מהי מידת יעילותם של הסדרי סיוע לארגונים שיתופיים? כיצד מתנהגים ארגונים תחת 'אילוצי תקציב רכים' במסגרת משטר ניאו-קורפורטיסטי? ומה ייחודי בהקשר זה, בהיסטוריה של התנועה הקיבוצית וההתיישבות בארץ?
שאלות אלה ואחרות הן לב-לבו של מחקר זה, הראשוני מסוגו, ומסקנותיו מאירות העיניים מהוות תרומה ייחודית למחקר המתרחב של ההיסטוריה הכלכלית של הקיבוץ.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: אברהם פווין
תיאור: זה שנים נמצאים קיבוצים רבים, כמו יישובים אחרים בפריפריה, בעיקר הכפרית, במשבר. השאלה העומדת בפני כל יישוב ובפני המוסדות שיכולים להושיט עזרה היא, באיזו מידה הקהילה מסוגלת לגייס מתוכה את הכוחות הנחוצים כדי להיחלץ מן המשבר? כלומר, מה יכולתם של התושבים לשתף פעולה ביעילות לטובת הכלל ולתועלתם ההדדית. ובמילים אחרות, מהי רמת ההון החברתי של היישוב?
המטרה המרכזית של המחקר היתה פיתוח מדד של הון חברתי מתאים לקהילה הקיבוצית.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: יצחק טבנקין
תיאור: מהי ההתיישבות? ההתיישבות ככוח פוליטי, הדרכים ליישובה של הארץ, שלמותה ההתיישבותית של הארץ, האופי ההתיישבותי של תנועת הפועלים הארץ ישראלית, פיזור האוכלוסיה ויישובי הספר, רשימת מקורות .
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוציתהקיבוץ המאוחד
מאת: חיים הדרי
תיאור: אופוזיציות השומר הצעיר נצ"ח, הפילוג במחנות העולים בין הקיבוץ והמפלגה עם דגל האיחוד פגישות למשא ומתן התכנסויות נפרדות ערעור הפעולה במזכירות הקיבוץ החלוץ האחידה שליחות החינוכית הכשרה לשליחות הפילוג במפא"י הקרע מתפשט אל הגולה ועדה משותפת לנתעוות מפולגות ערעור הפעולה בנוער בארץ בימים של התרחשויות היסטוריות הפילוג בישובים המאמצים לעצור את מסע הפילוג עולים בתוהו נחתך הדין.  
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: תומר לוטן, ורד קונסטנטיני
תיאור: מבנה הממשלה בישראל, ובעיקר מספרם החריג של משרדי הממשלה, פוגע פגיעה מהותית בתפקוד הרשות המבצעת ומחייב ארגון מחדש. מחקר זה מציג את המודל המתקדם, המפורט והמנומק ביותר שנכתב עד כה בעניין ארגון מחדש של המבנה הממשלתי. המחקר כולל דיון פרטני בהרכב הרצוי של משרדי הממשלה ויחידותיהם, ומציע דגם מעודכן של תפקידי השרים – מודל המשלב בין הצורך לחזק את יכולות התפקוד ואת המקצועיות של השירות הציבורי, לבין ההכרח לשמור על גמישות פוליטית שתאפשר להתמודד עם האילוצים הקואליציוניים. המחקר כולל גם הצעת חקיקה לעיגון המבנה המעודכן הזה במבנה החוקתי הישראלי, וכן הצעה להקים מנגנון יישום בעל סמכות וכלים להטמעת המבנה הארגוני הרצוי.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: זק הירש, יותם מרגלית
תיאור: מהן המיומנויות הנחוצות ביותר בשוק העבודה ומהן המיומנויות הנחוצות פחות? היכן נמצאים הפערים הגדולים ביותר בין כישורי העובדים לבין הדרישות בפועל במקומות העבודה? האם ובאיזו מידה המיומנויות הנדרשות דומות בין קבוצות האוכלוסייה?
שאלות אלו עומדות במוקד מחקר זה.
המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר
מאת: אושר קידר
תיאור: כ־80% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל נסגרים בתוך זמן קצר.
מהם הסודות של ה־20% הנותרים? מדוע יש עסקים שמרוויחים, בעוד שאחרים מפסידים?
מה הופך עסק ליציב ורווחי לאורך זמן?
רו”ח אושר קידר, שותף מנהל בפירמת “קידר רואי חשבון”, חושף במדריך להקמה ולניהול עסק את התובנות, הכלים והשיטות שלמד במשך למעלה משני עשורים של ליווי עסקים ופיתוח מודלים עסקיים מכווני צמיחה. המדריך, שהחל כספר אונליין וצבר יותר מ־40 אלף הורדות, מוגש כעת כספר מקיף ומעודכן המיועד לבעלי עסקים בישראל. הספר משלב תובנות ניהוליות חיוניות, דוגמאות מעשיות וסיפורים אישיים, ויוצר ארגז כלים ייחודי לכל יזם – מתחיל או מנוסה.
הספר עוסק במגוון שאלות מחיי היום־יום של כל עסק:
איך לקבל החלטות עסקיות בצורה נכונה?
כיצד לזהות הפסד צפוי ולהפוך אותו לרווח?
איך לתמחר מוצר או שירות מסוים?
מהי הדרך הנכונה להעסקת עובדים?
איך להתנהל נכון עם רשויות המס? התשובות לשאלות אלו ולעוד רבות אחרות מובאות בספר זה באופן בהיר ומותאם לעצמאים מתחילים ומנוסים וגם ליזמים השוקלים הקמת עסק עצמאי. המדריך להקמה ולניהול עסק כולל את כל מה שצריך לדעת כדי להימנע מטעויות ולהוביל את העסק להצלחה.
ספרי ניב
מאת: שלום אלבז
תיאור: "השעה 01:36. הרגע חזרתי מהצ'וונג בקוסמואי.
מי שהיה שם יודע שזה אולי אחד הרחובות הכי רועשים בעולם, בטח בימים אלו – שיא עונת התיירות בתאילנד. בתוך כל הרעש הזה אי אפשר לשמוע דבר. בתוך כל ההמולה, פתאום הצלחתי לשמוע משהו.
"או, הינה שלום אלבז..." קרא לעברי חבר שלמד איתי בתואר הראשון.
למעשה זו מהות פעולת השיווק, לנצח את הרעש ואת ההצפה ולגעת בקהל היעד. זו גם מטרת הספר הזה והבית ספר שהקמתי ומעביר קורסים דיגיטליים לבעלי עסקים - לשווק לכולם זה בלתי אפשרי, עלינו ליצור תוכנית סדורה ואסטרטגיה בהירה, ללמוד את השוק והמתחרים, לפלח קהלים, ליצור בידול וייחודיות, לפתח צרכים וצרכנות וכן הלאה.
הספר יעניק לכם את כל הכלים להזניק את העסק קדימה, עם תוכן עיוני ופרקטי, שתוכלו ליישם על העסק שלכם בתחומים הבאים: שיווק ופרסום, רשתות חברתיות, יחסי ציבור ואף יצירת תוכנית אסטרטגית והפיכת העסק למותג חזק ומנצח."
ספרי ניב
מאת: עדי אפעל-לאוטנשלגר
תיאור: מחשבת החינוך נוטה לשים במרכז הדיון את התלמיד, ואילו הספר שלפניכם מבקש להציע את המורה כיסוד לא פחות מכונן של העבודה החינוכית, ואולי אף ראשוני יותר מהתלמיד. להיות מורה משמע הרבה יותר מאשר להיות מוציא לפועל של פרויקטים חינוכיים. לכל אדם ישנה נגישות לפעילות של הוראה, ויחד עם זאת ההוראה היא סגולה שיש לבנות ולהתקין, ובזהירות. מנקודת המבט של המורה, כפי שהיא מוצגת בספר, הוראה ותקנה כרוכות זו בזו. ההוראה מלמדת תקנות ומעבירה אותן הלאה, וגם נשענת עליהן: התקנות הן הגוף של ההוראה. ללא התקנה, ההוראה היא שימוש פראי ובלתי מווסת בכוח, אולם עם קבלת התקנה, הנגזרות והאופנים הנובעים ממנה הם אינסופיים. שני המושגים, תקנה והוראה, נבחנים ומוצגים בספרה המעמיק-חקר של עדי אפעל-לאוטנשלגר: היסוד האריסטוטלי של מחשבת התקנה על מרכיביו חוזר בגרסאות שונות בהיסטוריה של הפילוסופיה המערבית; המחשבה הקרטזיאנית על התפתחויותיה, והמטפיזיקה הדואליסטית שהיא מציעה, מוצבות כמרכזיות להבנת היחסים בין הוראה לתקנה. המחשבה הצרפתית, הנובעת בצורות מגוונות ממחשבתו של דקארט, מוצגת גם היא כעסוקה בשאלת התקנה. אף על פי שדרך החקירה בספר היא זו של ההיסטוריה של הפילוסופיה, השאלות המושגיות הכורכות הוראה ותקנה זו בזו נעוצות בבעיות שאנו נתקלים בהן בחברה ובתרבות העכשווית, והן דורשות טיפול: הבעיה של הזוגיות, המשבר הכללי בבתי-הספר, מאבק המורים, המפגש בין מורה לתלמידים, השניוניות בין רישום לאידיאה בעבודת ההוראה, המאמץ של הקיום העברי בימינו לפתח תקנות ולשמר אותן כנגד כל האתגרים. שאלות אלה ואחרות שולחות אותנו אל תולדות הפילוסופיה על מנת שנבין טוב יותר את עצמנו, ונבנה, כל אחד לעצמו, הוראת דרך – מתודה. לספר מצורף תרגום לחיבורו המכונן של פליקס רבסון, "על התקנה", משנת 1838.
רסלינג
מאת: אפרת בורנשטיין
תיאור: ספרה של אפרת בורנשטיין מעמיד תרומה משמעותית לחשיבה ביקורתית ביחס לפסיכואנליזה; הוא מצמיח יסודות לחשיבה על אהבה חברית, חמלה ואלטרואיזם, ועל מקומם החשוב בתורת הנפש בכלל ובתורת ריפוי הנפש של האדם המודרני בפרט. במובן הזה הספר תורם לפיתוח של הבנה טובה יותר של החיבור המתהווה בין אתיקה לבריאות הנפש. "שפת הרוך מהווה תוספת משמעותית למדף הספרים העברי הבוחן את פוטנציאל ההשפעה של ההגות הבודהיסטית על הפסיכולוגיה והפסיכואנליזה בתקופה הנוכחית. הדגש על הממד האינטר-פרסונלי האתי מציע שינוי פרדיגמטי בחשיבה הפסיכואנליטית ומעשיר את עבודתם של מטפלים שנסמכים על החשיבה והמיומנות הפסיכואנליטיות. השילוב של תיאורי מקרה מחדר הטיפול תורם מאוד להבנת הערך היישומי של הרעיונות התיאורטיים, ובכך עוזר להמחיש כיצד המבט האתי, הבין-אישי, משתלב בטיפול". ד"ר אסף פדרמן, מחברם של הספרים: "מיינדפולנס" ו"הדרך". "מצאתי שהחמלה בהגותו של שנטידווה והאמפתיה בפסיכולוגיית העצמי של קוהוט, וכוחם המרפא, מוצגות בבהירות מעוררת השראה בספרה של בורנשטיין. הדיון בהן בהקשר של המפגש הטיפולי מעלה שאלות חשובות: האם אמפתיה, אהבה וחמלה יכולות לשמש ככלים מרפאים? מהו תפקידן ביחסי מטפל-מטופל? מהן האיכויות הטרנספורמטיביות שמתגלות ברגעים של נוכחות ללא מחיצות, הן במרחב הטיפולי והן מחוצה לו? שפת הרוך מזמין מטפלים, אקדמאים וקוראים סקרנים להעמיק בקשר בין התיאוריה והמעשה הטיפולי". ד"ר גידי איפרגן, מחבר של הספרים: "האור והמראה" ו"גילוי העצמי בפסיכולוגיה של היוגה".
רסלינג
מאת: מוסטפא כבהא, נחום קרלינסקי
תיאור: במיתוס הציוני-הישראלי המכונן שמור לענף הפרדסנות מעמד ראשון במעלה. בדומה לתעשיית ההיי-טק כיום, גם ענף הפרדסנות של ימי המנדט הבריטי והעשור הראשון שלאחר מלחמת 1948 שימש מנוע כלכלי מרכזי, עטוף הילה אידיאית וחברתית. ובדומה למיתוס הציוני-הישראלי עצמו, ולא פחות מכך לשיח הישראלי הנוכחי, גם המחקר על הפרדסנות העלים את מקומם, ופעמים רבות אף את עצם קיומם, של הערבים-הפלסטינים מתולדותיו של ענף מרכזי זה. במחקר מקורי ופורץ דרך זה חושפים מוסטפא כבהא ונחום קרלינסקי רבדים בלתי ידועים על ענף הפרדסנות הפלסטיני טרם הנכבה, כמו גם על היחסים המורכבים שניהל עם מקבילו הציוני. יחסים אלה החלו בתחרות כלכלית ולאומית, אך התפתחו לכדי יצירת מבנה דו-לאומי משותף חסר תקדים בהיקפו ובמשכו. הפרדס האבוד מראה שענף הפרדסנות הארצי נוסד על ידי יזמים ערבים מיפו וסביבותיה כבר באמצע המאה ה-19, לפני הופעת התנועה הציונית, ושהפרדסנים הציונים נשענו על הידע המקצועי והטכנולוגי שפיתחו המייסדים הפלסטינים. עוד מראה הספר שענף הפרדסנות הביא לשגשוג כלכלי ולניעות חברתית רבת-משמעות בחלקים ניכרים של המגזר הכפרי הפלסטיני של ימי המנדט. הפרדס האבוד מנתח את הגורמים שאפשרו את הקמת המבנה הדו-לאומי הפרדסני ואת עמידותו האיתנה עד לתוככי מלחמת 1948 והנכבה. זאת ועוד, ספרם של כבהא וקרלינסקי עומד על גורלם הטרגי של הפרדסנים הפלסטינים, אשר רובם ככולם הפכו להיות פליטים, ואחר גורל פרדסיהם שהולאמו על ידי מדינת ישראל. הפרדס האבוד מצביע על כך שגם בימים של הרס ואובדן, כמו בימים קשים אלה, קיימת דרך אחרת, דרך של שלום, שיתוף וכבוד הדדי – דרך סלולה שהצדדים הניצים כבר פסעו בה.
רסלינג
מאת: גלעד גולדשמיט
תיאור: שדה החינוך בישראל הומה בשנים האחרונות מניסיונות חינוכיים הנפרסים על פני קשת רחבה של כיוונים ואפשרויות; נראה שהיצירתיות הישראלית באה לידי ביטוי גם בשדה החינוך והלמידה. אל מול מערכת חינוך שמרנית ומיושנת עומדים מאות מוסדות חינוכיים אלטרנטיביים, ולצידם קבוצות הורים ויזמים הנושאים עמם רוח חדשה ומרעננת ביחס למה שאנו רגילים לכנות: למידה, הוראה או חינוך. החינוך האלטרנטיבי בישראל מבקש לתרום להבנת זרמי החינוך האלטרנטיביים הפועלים בארץ, לתפיסה של יחסיהם ההדדיים ושל המייחד כל זרם על מהותו, עקרונותיו ויישומו המעשי. הספר שלפניכם מציג בפעם הראשונה תמונה מחקרית ומעשית של זרמי החינוך האלטרנטיבי בישראל. מדובר בזרמי החינוך העיקריים, אלה שהתבססו בהווייה החינוכית הישראלית, ולהם משנה סדורה. זרמי החינוך המוצגים בספר הם: חינוך דמוקרטי חינוך ולדורף (אנתרופוסופי) חינוך מונטסורי חינוך ביתי חינוך דיאלוגי חינוך יער בית הספר החברתי כל פרק בספר מתאר זרם חינוכי ייחודי, על אנשי החינוך שיצרו או הגו אותו, על עקרונותיו, על ייחודו ועל מטרותיו; הדיונים עוקבים אחר התבססותו של החינוך האלטרנטיבי בהוויה החינוכית בארץ ויישומו המעשי מנקודת המבט של התלמידים הלומדים לאורו. הפרקים השונים נכתבו על ידי נציגי הזרמים, אנשים שהם בדרך כלל גם הוגים בתחומם וגם מחנכים בפועל על פי משנתם.
רסלינג
מאת: עמלה עינת
תיאור: אחת מתוצאותיה החמורות של הפרעת למידה על בסיס נוירולוגי היא פגיעה קשה בדימוי העצמי של הסובלים ממנה החוסמת מבחינה רגשית את יכולת ההתקדמות שלהם במטלות למידה פורמליות למרות כישוריהם העיוניים הטובים. הטיפול במכשלה זאת, הן במערכת החינוך והן במערכות המשפחתיות, בוסס במשך העשורים האחרונים על הרחבת הידע האקדמי וההדרכתי בנושא, כמו גם על פיתוח אסטרטגיות הִבחנות והוראה מתאימות – הן בקרב אוכלוסיית התלמידים הרלוונטית והן בקרב האחראים עליה במסגרות תמיכה שונות. המטרה העיקרית הייתה יצירת הפרדה ריאלית בין הבנה וקבלה של היכולת האינטלקטואלית הנורמטיבית ומעלה של התלמידים הנזכרים לבין תחושת הכישלון המתסכלת שלהם ושל סביבתם ביחס להישגיהם הלימודיים הלא-מספקים הנובעים מההפרעות הטכניות-נוירולוגיות המאפיינות אותם. לאור ההשקעה המערכתית הרבה בהרחבת הידע הזה ובתולדותיו המעשיות בעשרים השנים האחרונות נראה היה שצפוי שינוי משמעותי בתפיסתם של התלמידים הפגועים את עצמם, בהתאם לשינוי המהותי שאמור היה לחול במשך תקופה זו בתפיסת צוותי החינוך ובני המשפחות את הנושא. מטרתו של המחקר האיכותני המוצג בספר זה על ידי עמלה עינת הייתה בדיקתה של ההנחה המדוברת באמצעות ראיונות רטרוספקטיביים של בוגרי תיכון צעירים עם הפרעות למידה אשר זכו במשך שנות לימודיהם בבית הספר היסודי והתיכוני לאבחונים מתקדמים, לתמיכה מלווה, למסגרות למידה ולהתאמות למידה שנקבעו להם על פי הנוהל המערכתי הקיים. מסקנות המחקר מצביעות על קשיים נפשיים ותפקודיים מהותיים עד קריטיים של הדוברים שלא נפתרו למרות כל מה שנעשה בנידון, קשיים הדורשים במפגיע התייחסות עומק נוספת רבת פנים.
רסלינג
מאת: ירון שוורץ
תיאור: מהם המודלים התרבותיים שמהם נערים לומדים כיום מה המשמעות של להיות "גבר"? מהי גבריות בעידן המתכתב עם אידיאלים של שוויון, שיח רגשי ומיניות בריאה? האם בית הספר הוא המקום הנכון ללמד בו גבריות חדשה? כדי לענות על השאלות הללו חינוך לגבריות חדשה מציע מסע אל תוך עולמם של גברים שנבחרו לשמש כמנחים בסדנאות גבריות לנערים. הספר מציג תחילה ידע עדכני ביחס למה שמכונה משבר-הגבריות, לצד הדרכים שבהן תנועות של גבריות חדשה ניסו להשתחרר ממנו. לאחר מכן מוצעת סקירה ביחס להשפעה המהותית של תהליכי החברות לגבריות המתרחשים במהלך שעות הלימודים בבית הספר; בהקשר זה נבחנת השאלה כיצד אלו משמרים בקרב נערים דפוסים המובילים לפיתוח נורמות סיכוניות. בהמשך הספר מובאים סיפורי התמודדות אישיים מהכיתה של מנחי הסדנאות לגבריות, ודרכם נלמדות הבעיות הטמונות באתגר של חינוך לגבריות חדשה: ההיצמדות של נערים לתכונות של תחרותיות, שליטה ואלימות, החשש מהומופוביה, ההתנגדות לתפיסות של שוויון מגדרי וההשפעות של דימויי גבריות שליליים מהמדיה, מהרשתות החברתיות ומהפורנוגרפיה. מעל כל הדילמות הללו מרחפת השאלה כיצד ניתן להשפיע על נערים ממקום של העצמה ולא מתוך אשמה. חינוך לגבריות חדשה מציע כלים מעשיים לאנשי חינוך, הורים ולכל מי שמתעניין באפשרות של שינוי תפיסתי בקרב נערים בישראל. בנוסף לכך, אנשי מחקר ימצאו בו שפה תיאורטית ומושגית שיכולה לעזור לנתח מגוון התנהגויות גבריות מנקודת מבט רעננה שטרם נדונה עד כה.
רסלינג
מאת: אבי קליין
תיאור: בשנת 2003 התקיימה בלונדון הפגנה של שני מיליון משתתפים נגד המלחמה בעיראק. זו הייתה ההפגנה הגדולה ביותר בתולדות העיר לונדון, והיא הונהגה על ידי ארגונים ופעילים סוציאליסטים; אפשר לומר שהקשר בין סוציאליזם לפציפיזם היה ברור בבריטניה לכל. ספרו של אבי קליין מתאר את היווצרותו של הקשר בין סוציאליזם לפציפיזם שהתעצב בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, והתגבש כזרם נפרד: "פציפיזם סוציאליסטי". זרם זה הדגיש שהמבנה החברתי צריך להיות מבוסס על אחווה ושוויון, ולפיו ללא צדק חברתי לא ייתכן שלום עולמי. בשם הצדק והשלום בודק תמות בולטות כגון התנגדות לאימפריאליזם, תמיכה בעיקרון אחווה כלל-אנושית, סרבנות מצפון, עיקרון השביתה נגד המלחמה, לצד אירועים בולטים בעברה של בריטניה כמו מלחמת הבורים, מרוץ החימוש ומלחמת העולם הראשונה; באמצעותם מוסבר מדוע הפך הפציפיזם הסוציאליסטי לדומיננטי במחנה הפציפיסטי הבריטי עד סוף תקופה זו לעומת זרמים אחרים שהתחרו בו באותה תקופה (כמו למשל הפציפיזם הליברלי והפציפיזם הדתי-נוצרי), ומדוע הוא נשאר דומיננטי בה עד עצם היום הזה. אבי קליין מבקש להסביר בין השאר את השפעת המהפך במחנה הפציפיסטי על הפוליטיקה הבריטית, את היותו אחד הגורמים שהביאו לנפילת המפלגה הליברלית ולעליית מפלגת הלייבור בשנת 1924, אשר חלק גדול מחבריה היו פעילי שלום וסרבני מצפון, כולל ראש הממשלה הנבחר שלה, רמזי מקדונלד.
רסלינג
מאת: אמתי ניב, דן בר-און
תיאור: חלוקת העבודה בחברה המערבית עורכת הבחנה ברורה בין ה"קהילה" ל "ארגון". הראשונה מהווה את "ביתו" של היחיד ואמורה לספק לו, בצד שירותים הכרחיים, מסגרת השתייכות ומשמעות חברתית לקיומו. הארגון מהווה את הכלי למילוי המטלות המאפיינות את הצד ה"פעיל" של החברה המודרנית: ייצור ומתן שחרותים בהתאם להתמחויות ספציפיות ועל פי עקרונות של יעילות מרבית. ראשוני הסוציולוגים כבר עמדו על מהותן המנוגדת של שתי המסגרות האלה ועל ההכרח לקיים ביניהן הפרדה מלאה. הקיבוץ התעלם מאז ראשיתו, מההבחנה הזו, ומנסה, בעקשנות רבה ליהנות משני העולמות; להוות קהילה חמה לחבריו ובאותו הזמן גם לפעול כארגון יעיל. במודע "הסתבך" כך הקיבוץ בדילמה קשה. ניתן לפתור אותה רק על ידי ויתור על אחד ממרכיביה. מה שהיה מרוקן את הקיבוץ מתכניו העיקריים. אי יכולתו העקרונית של הקיבוץ לפתור את הדילמה חייבה אותו ללמוד איתה. ההתנסות והלמידה הכרוכות בכך מהוות את הציר המרכזי של המחקרים המכונסים בקובץ זה.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: רות בר-למבך
תיאור: מסמך זה הוא עדות אישית, זיכרונות ילדות ונעורים ממרחק של כשלושים שנה. זוהי עדות מכלי ראשון: תיאור בלתי אמצעי, אותנטי, מקורי וחיוני, המאפשר מבט אל תוך אורח החיים של ההוטרים והברדרהוף- עדות דתיות החיות חיי קומונה. גם הזווית האישית- של ילדה ונערה- מוסיפות טעם ועניין. זהו תיאור מיוחד במינו, בהיבטים שונים של החיים בקהילה שיתופית: חיי משפחה, יחסי הורים – ילדים, שיטות חינוך, יחסים בינו לבינה, ואף גילויים צנועים של מרד- נעורים, וכן מאורעות היסטוריים, כמו הקשרים בין ההוטרים והברדרהוף, ו"מהפך התרבות" שנגרם ע"י הצטרפות אנשי ברודרהוף למושבה הוטרית, וחוויות הפילוג והקרע. וכך לומדים אנו גם על קשיי הקומונות להתמודד עם תופעות חריגות ועם השפעות העולם החיצוני.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: ארזה אברהמי
תיאור: במחקר זה נערכת השוואה בין ממצאים של שני מחקרים שערכה המחברת האחד ב – 1986 והשני ב – 1992. השאלות במחקרים אלו כוונו לגלות את צפונות לבם של בני קיבוץ בוגרי כיתות י"ב באשר למה שקושר אותם לקיבוץ. נראה שכשאר האינדיווידואליות גוברת, אין היא נעצרת בשער הקיבוץ. השינוי התרבותי בעמדות בני הקיבוץ משפיע על יחסם לקיבוץ. ועם זאת, הרצון בחיים בעלי משמעות לא פג, אם כי אין הוא מרכזי בחייהם של בני הקיבוץ, כבעבר.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית
מאת: סילביה פוגל-ביז'אווי
תיאור: אסופת מאמרים זו מתארת מאה שנות קיבוץ בקולותיהן של נשים מדורות שונים, החל מעידן הייסוד של הקיבוץ עד העידן הניאו ליברלי העכשווי. העלאת קולותיהן המגוונים של הנשים והפניית הזרקור אל מהלך חייהן ואל הפרשנות שהן מעניקות למציאות הממשית ולאידיאולוגיה שבבסיס בניינה, מאפשרות להאיר באור חדש את התמודדותן עם שגרת חייהן ועם מצבי משבר ושינוי. תוך כדי מעלות סוגיות שהושתקו ונדחקו עמוק אל תוך זיכרונן האישי ו/או אל תוך הזיכרון הקיבוצי הקולקטיבי.
האסופה כוללת סקירת מבוא ומציגה בהמשך, מבחר שלשנים-עשר מאמרים, שנכתבו על ידי חוקרות ותיקות וחוקרות חדשות של התנועה הקיבוצית.
המאמרים מופיעים בשלושה שערים: השער הראשון, "על אימהות, נשיות ומעגלי הדרה", מציג ומנתח במסגרת מוסד האימהות הקיבוצי, על גלגוליו השונים, את הדרתן ההיסטורית של הנשים ממוקדי הכוח הארגוניים והאידיאולוגיים של הקיבוץ. השער השני, "לאן אנחנו הולכות מכאן? מבט מגדרי על השתנות הקיבוץ", מתייחס ברמת המאקרו לתהליך השינוי הניאו-ליברלי המתרחש בקיבוץ היום. בשער השלישי, "אני חיה לי מיום ליום", מואר, על בסיס מחקר איכותני, תהליך השינוי החברתי בקולן של הנשים עצמן.
יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוציתהקיבוץ המאוחד
מאת: בנז'מן קונסטאן
תיאור: קלסיקה של פילוסופיה פוליטית צרפתית מאת בנז’מן קונסטאן (1830-1767) - אינטלקטואל, סופר, הוגה דעות ומדינאי בשלהי תקופת הנאורוּת .
קונסטאן נחשב למייסד הזרם הליברלי בצרפת, והצטיין בפרגמטיזם פוליטי ובניתוח של תופעות פוליטיות בדגש על תוצאותיהן. הוא נטה לכיוון של מונרכיה חוקתית, שמשלבת אלמנטים דמוקרטיים וייצוגיים לצד מוסדות חברתיים מסורתיים. התמיכה שלו בחירות הפרט, כפי שעולה מעל חירותם של בני העת העתיקה בהשוואה לזו של בני העת המודרנית, נגזרת פחות מעקרונות מופשטים ויותר מתמיכה ב"מה שעובד", עם מבט היסטורי מפוכח שמדגיש את הייחודיות של כל תקופה היסטורית וסביבה חברתית.
נהר ספרים
מאת: אנונימוס
תיאור: "רודנות, מסביר כותב החיבור שלפנינו, מתבססת ומתקבעת באחת משלוש דרכים: בירושה, בכיבוש אלים ובבחירות חופשיות. הסוג הנורא והמביש ביותר, שהוא חרפה לאנושיות ובו נתמקד, הוא זה השלישי, כמציאות של שִעבוד, אומללות, טרור ושכול שבני אדם מביאים על עצמם. מצד הרודן המשטר הרודני מסוג זה מתאפשר לא כפועל יוצא של כפייה ברוטלית ואכזרית אלא מצד אחד על ידי יצירת משבר, כאוס, קיטוב ושסעים בקרב העם ומצד שני על ידי הצגת עצמו כפתרון הגואל לכל הצרות והמצוקות, וקניית אמון הציבור בעורמה, שקר, בוגדנות, מניפולציה ונכלוליות. מבחינת הציבור הוא מתגשם באמצעות השבתת כישורי הרגישות, התבוניות והמצפוניות והיגרפות עיוורת, אצל אחדים נלהבת וקנאית ואצל אחרים נרפית והישרדותית, אחר קסמיו הכריזמטיים והמניפולטיביים של הרודן. ומבחינת המהות התוצאה היא קטסטרופלית: אישיותו הנרקיסיסטית של הרודן, אופיו המושחת, בוזו להיגיון ולהגינות, אפס עכבותיו ואנוכיותו המוחלטת מכוונים כולם לשרת רק אותו ואת אנשי שלומו ובהכרח "מופנים נגד המולדת" ומחבלים בטוב המשותף."
נהר ספרים
מאת: וירג'יניה וולף
תיאור: מסה קצרה, מסה ארוכה (יחסית), סיפור קצר: שלושה טקסטים שכתבה וירג'יניה וולף בעיתות מלחמה, למעשה, שלוש מלחמות: האחת בתחילת מלחמת האזרחים בספרד (1936), השנייה בתחילת מלחמת העולם השנייה (1940), והסיפור הקצר בעיצומה של המלחמה הגדולה (1917), היא מלחמת העולם הראשונה.
בשלושת הטקסטים האלה נמצא האמן/הסופר, במעין קונפליקט: איזו עמדה לנקוט, אם בכלל, במצב הקיצון ביותר של המין האנושי? האם להזדהות עם צד זה או אחר? מהו מקומו של האמן/הסופר בחברה ובמדינה הנמצאות במלחמה? האם וכיצד להמשיך ליצור? ועל כל אלה מרחפת השאלה הגדולה: באיזו מידה תופס האמן/הסופר את המציאות? הרי בעצם הגדרתו כאמן/סופר הוא עוסק בפרטים הקטנים ביותר של החיים ורואה את הדברים מזווית אישית מאוד.
בעוד שמלחמת האזרחים שפרצה זה עתה בספרד נתפסה כמאבק קטלני ועיקש בין שתי אידאולוגיות נחושות – לאומנות פשיסטית מורדת נתמכת על ידי גרמניה הנאצית ואיטליה הפשיסטית ודמוקרטיה רפובליקנית-סוציאליסטית שנבחרה כחוק ומתגוננת, נתמכת על ידי ברית המועצות ומתנדבים סוציאל-דמוקרטים, קומוניסטים והאנרכיסטים מכל רחבי העולם – מאבק המתרחש הרחק מגבולות הבית, ומלחמת העולם הראשונה כמאבק אלים וקטלני במיוחד בין קיסרויות הנאבקות על שליטה כלל עולמית ומקריבות את חייהם של מאות אלפי חיילים במלחמה ארורה, כולל קרוב כארבע מאות אלף חיילים בריטים שנפלו בקרב אחד על רצועת קרקע ברוחב עשרה קילומטרים על אדמת צרפת – הרי שההתייחסות למלחמת העולם השנייה שונה: זוהי כבר מלחמה שהסתמנה כמלחמה "על הבית", מלחמה שחודשים ספורים אחרי שוולף כתבה את המסה הזאת קיבלה את הכינוי "הקרב על בריטניה". וניכר בסופרת שחרדת העתיד אינה זרה לה.
אולי כדי להתמודד עם תחושה מעיקה זו מעלה וולף חזון חברתי אוטופי המתייחס לתקופה שתבוא בשוך הקרבות, ליום שאחרי.
כך או כך, ולמרות המרחק בזמן ובמרחב – עשרות השנים שחלפו מאז נכתבו הטקסטים האלה והמקומות הרחוקים שבהם מדובר – דומה שיש בהם עניין לא זניח ולא מופרך ברמה העקרונית המתייחסת למצבים של כאן ועכשיו, וכל אלה מפרי עטה של סופרת גדולה, מורכבת וייחודית, שכה מיטיבה לבטא את תחושותיה ודעותיה עד כדי הפיכתן לאוניברסליות ועל-זמניות. 
נהר ספרים
מאת: אורי מאיר-צ'יזיק
תיאור: בעשורים האחרונים שני תהליכים בצלחת הישראלית: הקולינריה המקומית התפתחה באופן חסר תקדים ושוק המזון המקומי הלך והתדרדר. המחירים בסופר מזנקים, החקלאות המקומית גוועת - במיוחד בדרום ובצפון המפונים, מזון טרי נעלם אט אט מהתפריט, והקשרים הקהילתיים, שמזון תמיד היה חוט מקשר עבורם - מתרופפים. היינו חושבים שזה פשוט מחיר החיים המודרנים, אבל מסתבר שכל אלה הם תוצאה של שוק ריכוזי להחריד ומתוכנן להפליא.
הפוליטיקה של האוכל הוא ספר שנקרא בנשימה עצורה, אך תוכנו קשה לעיכול. הוא חושף איך בעשורים האחרונים המדינה, בעיניים פקוחות, מסרה את משק המזון הישראלי לידי קומץ תאגידים כוחניים שחונקים אותו ואותנו, בשם ערך הגדלת הרווחים. הספר מציג את הנזק הנסתר שכבר נגרם מהפוליטיזציה של האוכל, ומזהיר מהמשך עצימת העיניים. אבל הוא מציע גם תקווה: מפת דרכים ברורה לתיקון האפשרי.
רדיקל
מאת: ענת כהן, אלה ברונשטיין
תיאור: להתפשטות וירוס הקורונה ברחבי העולם ובישראל היו השלכות חסרות תקדים בכל תחום בחיינו ובכלל זה בהשכלה הגבוהה. הצורך בהימנעות ממגע בין-אישי יצר מציאות חדשה ומאתגרת. הבידוד החברתי הוביל לסגירת קמפוסים ולמעבר להוראה מרחוק בחירום. הספר פותח אשנב לתחושות ולרגשות שעלו בתקופה זו, למחשבות ולתהיות שהתעוררו, לפדגוגיות שנבנו ולתהליכי קבלת ההחלטות ויישומן ברמות השונות של ההשכלה הגבוהה. מתוארים בו תהליכים בשלוש רמות: ברמת המאקרו – תהליכים מוסדיים ומדיניים; ברמת המזו - תהליכים בתוכניות ובחוגים; וברמת המיקרו - תהליכים בקרב בעלי עניין המעורבים בהוראה. הניסיון המעשי והמחקרי שהתגבש בישראל והרצון והצורך להנגישו לקהל המקומי הביאו לכתיבת ספר זה.
מכון מופ"ת
מאת: ערן גוסקוב
תיאור: החברה הישראלית מצויה בקיטוב שמאיים לקרוע אותה מבפנים. הקיטוב מתאפיין, בין היתר, בחוסר יכולתם של הצדדים החלוקים להקשיב זה לזה ולשמוע זה את זה. במצב כזה אין מסוגלות לקיים דיונים פתוחים, קשובים ורציונליים על אודות החיים ביחד והטוב המשותף.
קולו הצלול של הניסיון לשכנע בהיגיון הולך ונאלם. במקומו נשמע בעוז קולו העכור של הרצון להכריע. דומה שהחינוך בבית הספר הוא הסיכוי היחיד והאחרון לדמיין אופק אופטימי, שבו יוכלו צדדים החלוקים בהשקפותיהם לחלוק עתיד דמוקרטי משותף. הספר שלפניכם מבקש לסייע בבניית תשתית חינוכית ראויה לניהול שיח פתוח, מכבד ומכובד על נושאים שבמחלוקת ציבורית. תשתית זו תקנה לתלמידים, אזרחי העתיד, כלים להתנהלות מושכלת ומועילה במצבי מחלוקת.
מכון מופ"ת
מאת: ג'וני תומסון
תיאור: פילוסופיה נתפסת לעתים קרובות כדבר מרתיע ומסובך – אך למען האמת היא יכולה להיות נגישה, מעשית ובעיקר כיפית, כי היא נוגעת לכולנו, ויכולה לעזור לנו להבין כמעט כל רגע וכל חוויה בחיינו.
בספר המבריק הזה איגד ג'וני תומסון, מרצה פופולרי לפילוסופיה באוניברסיטת אוקספורד, הסברים פשוטים ובגובה העיניים לרעיונותיהם של גדולי המוחות ב-2,500 השנים האחרונות – ולא רק שמות שיופיעו בכל ספר פילוסופיה כמו אפלטון, קאנט וניטשה, אלא גם (בין היתר) מהטמה גנדי, סימון דה בובואר, ואפילו הג'וקר מסרטי באטמן ונבל-העל הבדיוני תאנוס.
בעזרתם, הוא מציע תשובות אפשריות לשאלות הגדולות של הקיום האנושי, וגם על השאלות הקטנות – והחשובות לא פחות – של היומיום, כמו:
למה אנשים אוהבים סרטים מפחידים?
מדוע הנאה עדיפה על כאב?
איך אפשר לדעת אם אלוהים באמת קיים?
ומתי ברווז איננו ברווז?
פילוסופיה בקטנה הוא ספרו הראשון של ג'וני תומסון. הספר הפך לרב-מכר עם צאתו ותורגם לשפות רבות.
תכלת הוצאה לאור
מאת: קאשה אורבניאק
תיאור: זה לא עוד ספר על העצמה נשית.
הספר הזה ישנה את כל מה שחשבת על נשיות ועל כוח, ועל החיבור ביניהם.
אנחנו עמוק בתוך המאה העשרים ואחת, ורבות מאיתנו עדיין מתקשות להשמיע את קולן בפגישות עבודה או בוויכוחים. עדיין קופאות ומשתתקות ברגעים החשובים והקשים ביותר של חייהן.
קאשה אורבניאק סבורה שאפשר לשנות זאת. אחרי מסע אישי ארוך ורב-תהפוכות – ממנזר בסין, דרך עבודה כמלכת סאדו ועד ייעוץ לאלפי נשים ברגעי משבר ושינוי – גיבשה אורבניאק תובנות מרתקות על יחסי כוח בין נשים לגברים, ואיך לשנות אותם, גם בסיטואציות יומיומיות. מתוך תובנותיה, היא זיקקה רעיונות ותרגילים מעשיים שיעזרו לכל אישה:
– לבקש כל מה שהיא רוצה בחיים, בעבודה ובזוגיות
– לדעת להציב גבולות
– להיפטר מהאשמות עצמיות
– להפסיק להיות "הילדה הטובה" ולהתחיל לעמוד על שלה ולהשפיע באמת
– ללמוד להגיד – וגם לשמוע – את המילה "לא"
הכתיבה הקולחת והבלתי מתפשרת של אורבניאק, דפוסי החשיבה המקוריים שהיא מציעה, וכמובן גם סיפוריהן של נשים רבות ששינו את חייהן בזכותה – כל אלה הופכים את משוחררות לספר חובה עבור כל אישה בעידן הנוכחי.
תכלת הוצאה לאור
מאת: דוד פרידמן
תיאור: "מדינת ישראל היא אומה ריבונית. אבל ריבונותה של ישראל על חלקים ממולדתה התנ"כית, מאותגרת בידי רבים ברחבי העולם ואפילו בידי גורמים בתוך ישראל עצמה. אולם ישראל לעולם לא תוכל להיות מדינה יהודית לגמרי ללא ריבונות על השטח שהופך אותה ליהודית. כמדינה ריבונית, ישראל, ורק ישראל, יכולה ליישב את הנושא החיוני הזה".
מדינת ישראל חייבת להגיע להכרעה: היא אינה יכולה עוד להזניח החלטות חשובות מכיוון שיהיה קשה לקבלן; עליה להודיע בפירוש שהיא אינה מסכימה למדינה פלסטינית בשטחה. זה היה נכון בקום המדינה, וזה נכון ביתר־שאת לאחר טבח השבעה באוקטובר: בארץ ישראל יכולה להיות אך ורק מדינה יהודית אחת. לא מדינה פלסטינית רצחנית ומושחתת, אלא רק מדינה יהודית אחת שתוביל את יושבי הארץ לשגשוג ולביטחון.
בכתיבה מושחזת, מלאה בהומור ושופעת בהיסטוריה, מראה שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דוד פרידמן מדוע מקום בשטח שבין הים לירדן יש מקום רק למדינה אחת. מדינה יהודית.
* מה המשמעות של היותה של ישראל ארץ התנ"ך?
* כיצד תוכל מדינת ישראל להוכיח את ריבונותה בשטחי יהודה ושומרון?
* מדוע הוכשלו עד היום הצעות יעילות לפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני?
* מי הם למעשה, הפלסטינים?
הוצאת סלע מאיר
מאת: דייב רמזי
תיאור: "המייקאובר הטוטאלי מתחיל באתגר. האתגר הוא אתם. אתם הבעיה שיש לכם עם כסף. תוכנית הטלוויזיה הכלכלית או איזה גימיק השקעות שתשמעו עליו בשעות הלילה, אינם התשובה עבורכם; אתם התשובה; אתם המלכים של עתידכם. האם אתם מוכנים להביט במראה?"
מי לא היה רוצה לחיות בלי מינוס בחשבון, להשתחרר מהלוואות ומלחץ כלכלי, ולשנות אחת ולתמיד את מערכת היחסים שלו עם כסף? רב המכר הזה כבר עזר לאנשים רבים בדיוק כמוכם ללמוד כיצד לפתח הרגלים יומיומיים לחיסכון בכסף, לצמצום חוב ולהשקעות נבונות, בעזרת היועץ הפיננסי שעשה מהפכה באמריקה, דייב רמזי.
אם אתם כבר שבעים מלשמוע על תוכניות התעשרות מטורפות, על טרנדים כלכליים שמשאירים אתכם עם הרבה רעיונות מוזרים אבל בלי אגורה בכיס, אם נמאס לכם מהשקרים ומהבטחות השווא, הספר הזה יספק לכם עזרה מעשית לטווח ארוך, שמבוססת על התמדה, חריצות וביטחון עצמי. העקרונות האלה נלמדים מהניסיון הממשי של מיליוני בני אדם ועל היכרות עם טבע האדם שנשאר דומה מימי בראשית: רק מי שיעבוד קשה במציאות יוכל לחיות את החלום.
המייקאובר הטוטאלי ייתן לכם את הכלים ואת העידוד שאתם צריכים כדי:
* לתכנן תוכנית בטוחה להחזר כל החובות שלכם: מהמשכנתא והמימון לרכב, ועד לתשלומים בכרטיסי האשראי.
* לשבור הרגלים רעים ולערוך שינויים אמיתיים בכל הנוגע להתנהלות עם כסף.
* להכיר וללמוד על 10 אגדות־הכסף המסוכנות ביותר.
* להבטיח קרן חירום בריאה למקרי קיצון, ולהכין את עצמכם טוב יותר לפנסיה.
* להיות בריאים ויציבים כלכלית לכל החיים.
* לחיות את החיים שאתם שואפים אליהם, שלא דומים לאלו של אף אחד אחר.
הוצאת סלע מאיר
מאת: נורתקוט פרקינסון
תיאור: "הוועדה מטִבעה אינה מוצר טכנולוגי, כי אם חומר אורגני: לא מבנה אלא צמח. הוא שולח שורשים, גדל, מלבלב, קמל, מת, ואז מפזר את הזרעים שמהם יצמחו עוד ועדות בעתיד."
בחיבור מבריק ששינה את העולם מאבחן ההיסטוריון ס' נורתקוט פרקינסון את ההיגיון האנושי העקום והעיקש המונע יעילות ופריון כלכלי. החוק הידוע ביותר הנושא את שמו – "העבודה מתרחבת כדי למלא את הזמן המוקצה להשלמתה" – חולל מהפכה בהבנתנו על ניהול הזמן והתנהגות ארגונית.
פרקינסון פורס, בהומור שגלגל מצחוק דורות של מנהלים ושכירים בתאגידים, שורה של כללי אצבע שהשפיעו על התאוריה והמעש של הניהול המודרני: מהדינמיקה המובילה להתנפחות הבלתי נמנעת של ועדות ומערכות בירוקרטיות, דרך "חוק הזוטות" המסביר מדוע סעיפי תקציב פעוטים זוכים לדיונים ארוכים הרבה יותר מסעיפי ענק, עבור בנוסחה המאפשרת לזהות את האנשים החשובים במסיבה, עד הדרך האלגנטית לומר שלום למנהל בכיר שעתידו מאחוריו.
האבחנות של פרקינסון מציעות הדרכה שלא תסולא בפז למנהיגים ולאנשי מקצוע השואפים לשפר ביצועים ולייעל תהליכים. חוקי פרקינסון הוא מדריך על־זמני לכל מי שמעוניין לשלוט באומנות היעילות.
הוצאת סלע מאיר
מאת: ג'יי אל קולינס
תיאור: "אנחנו חייבים להבין כיצד הכסף פועל. אם תשלטו בכלי הזה – הוא ישרת אתכם נאמנה. ואם לא תעשו זאת – הוא ישלוט בכם".
ג'יי אל קולינס בסך הכל רצה שביתו תדע לנהל כמו שצריך את הכסף שהיא חסכה. כשראה שהשיעורים הקצרים שהוא כתב הצליחו לתת לה ידע פיננסי חיוני שהיא לא קיבלה בבית הספר, הוא החליט להעלות אותם לבלוג. תוך זמן קצר, ממורה לתלמידה בודדת הפך קולינס לגורו החינוך הפיננסי הגדול באמריקה, עם מיליונים שקוראים כל מילה שהוא מפרסם, במטרה אחת: להבין סוף סוף איך לחסוך, להשקיע, להרוויח ובסופו של דבר: להתעשר.
השיעור הראשון של קולינס פשוט ואכזרי: מי שיזניח את ההשכלה הפיננסית שלו לא רק יישאר במקום, אלא נמצא בסיכון גבוה לאבד את כספו. אנשים כאלו לא ידעו כיצד לשמור על הכסף שהרוויחו בעבודה קשה, ויפסידו את ההון שיכלו לצבור בקלות אם רק היו מקדישים יותר תשומת לב לפעולות פשוטות ויומיומיות שניתן ללמוד ולאמץ בקלות.הדרך הפשוטה לעושר מיועד לאנשים רגילים, שחושבים בטעות שהם "לא מבינים בכסף, ולא אמורים להבין". הוא מוכיח שכל אחד יכול לשפר באופן דרמטי את חייו האישיים ומציע לכל אחד לקחת אחריות על עתידו וחייו בכמה צעדים פשוטים.
* מדוע כדאי להשקיע את הכסף שלכם, גם אם יש לכם מעט?
* מה הדבר הנכון לעשות דווקא בתקופות שהשוק בשפל?
* מה השיטה שתמנע מכם מלהפוך לטרף ליועצי השקעות?
* למה דווקא לצעירים כדאי לאמץ מחשבה לטווח ארוך?
הוצאת סלע מאיר
מאת: מייקל אייזנברג
תיאור: "רובנו הולכים לצבא, רובנו שרתנו במילואים או בוודאי מתכוונים לשרת אם יקראו לנו לדגל. רובנו ציוניים, רובנו עובדים למחייתנו ומשלמים מיסים. רובנו מכבדים את המסורת – מאמינים, אוהבים את המדינה ונאנקים תחת העול. באף מדינה מערבית אחרת הפונקציות השונות לא מתקיימות ומתבצעות על ידי אותם אנשים, ובשום מדינה מערבית אחרת האזרחים אינם כה תאווי חיים, מעורבים ובעלי יכולת וחוסן כמו הישראלים ההרואיים".
מלחמות, לאו דווקא בהתאם לתוצאות שהושגו, מחוללות שינויי בחוזה הכלכלי־חברתי־בטחוני של כל חברה. מדינת ישראל נמצאת על פרשת דרכים, והמלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר, וערערה את הביטחון הלאומי, חשפה את הסדקים, שינתה את פני החברה בישראל ואיחדה אותה מחדש סביב תודעה שונה. אתגרים משמעותיים עומדים בפני מדינת ישראל בתחום הביטחוני, הכלכלה נמצאת תחת איום, והמנהיגות מוטלת בספק.
אבל, זו ההזדמנות להפנים את כל התובנות שנצרבו בציבוריות הישראלית בשנה האחרונה, ולצאת לדרך חדשה. מייקל אייזנברג משרטט בספרו אנו הישראלים ההרואיים את דמותה החדשה של החברה הישראלית – החברה הישראלית ההירואית. הוא מתאר חברה שצריכה – ויכולה – ללמוד על חוסן, כלכלה וממשל מפרשת השבוע, ובזכות יישום ערכי הנצח להפוך למדינה משגשגת ומובילה, שמניעים אותה אנשים הירואיים שאכפת להם.
* כיצד כלכלה פוזיטיבית וכלכלה נורמטיבית מתגבשות למודל חדש?
* מהם שיתופי הפעולה הנדרשים ליצירת סינרגיה?
* איזו צורה תלבש הכלכלה של עידן הבינה המלאכותית?
* מה עלינו לעשות לטובת גיוס הון אנושי והתמודדות עם אתגרי הכלכלה הגלובלית?
הוצאת סלע מאיר
מאת: קאל ניופורט
תיאור: "עבודת עומק אינה מיועדת לכל אחד. היא דורשת שינוי הרגלים. רבים מוצאים נחמה בפעלתנות המלאכותית של התכתבויות בדואר האלקטרוני ובנוכחות מתמדת ברשתות החברתיות. עבודת עומק דורשת מאיתנו להותיר הרבה מזה מאחור".
אם אתם רוצים לשנות את סיפור חייכם, אתם מוכרחים לקחת את הזמן שלכם ברצינות. סביר להניח שכמו רוב אזרחי המערב, גם אתם התרגלתם להטביע שעות יקרות בכל יום ברשתות חברתיות, בשיחות טלפון ובשליחת הודעות וואטסאפ באמצע הלילה. אך הסחות הדעת האלו לא רק מייצרות לחץ זמנים נוסף, אלא מונעות ממכם לבצע עבודה עמוקה ולממש את עצמכם.
הגיע הזמן לשנות את זה. ב־DEEP WORK לא תמצאו קלישאות, אלא "פרקטיקות קונקרטיות לאנשים שאפתנים", כפי שפסק הוול סטריט ג'ורנל, ואילו האקונומיסט כינה את הספר שאתם מחזיקים "אפליקציה קטלנית שתאפשר לכם להשיג את הריכוז האינטנסיבי החיוני לפתרון בעיות תובעניות".
קאל ניופורט פורש ארבעה כללים פשוטים, מוכחים וקלים ליישום שיאפשרו לכם לנהל נכון את הזמן וליצור סביבת עבודה שבה תוכלו להתרכז ולהגיע לתוצאות.
הוצאת סלע מאיר
הצג עוד תוצאות