נמצאו 3 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: מוטי בסוק
תיאור: טוקיו, אנחנו באים! חמישים ושש שנים אחרי שאירחה, בהצלחה רבה, את אולימפיאדת הקיץ ב-1964, תארח טוקיו, בירת יפן, בפעם השנייה בתולדותיה במשך 17 ימים, מ-24 ביולי עד 9 באוגוסט 2020, את המשחקים האולימפיים. האולימפיאדה ה-32, אירוע הספורט הגדול והחשוב בעולם, תארח כמעט 11 אלף ספורטאים, גברים ונשים, מ-206 מדינות מכל היבשות. הם יתמודדו על מדליות הזהב, הכסף והארד ב-339 תחרויות ב-33 ענפי ספורט. מיליארדים בכל העולם יעקבו אחרי המאבקים המרתקים בין טובי הספורטאים בעולם. הספר המשחקים האולימפיים, אתונה 1896 – טוקיו 2020 מתאר בשפה קולחת ובדרך מרתקת, את התפתחות הספורט, מאז חודשו המשחקים האולימפיים באתונה ב-1896, תוך התמקדות בשלושת הענפים האולימפיים המרכזיים, אתלטיקה קלה, שחייה והתעמלות. מקום מיוחד מוקדש בספר לספורטאים הגדולים בהיסטוריה, כמו: ג’סי אוואנס, אמיל זטופק, “האיילה השחורה” וילמה רודולף, קרל לואיס, יוסיין בולט, מרק ספיץ, מייקל פלפס האגדי (28 מדליות אולימפיות!) אגנס קלטי וסימון ביילס.
ספרי ניב
מאת: תמר רפופורט
תיאור: ספר זה מציע מסגרת עיונית חדשה לחקר התופעה של אהדת כדורגל החוצה גבולות חברתיים ותרבותיים. מסגרת מחקרית זו מעמידה במרכזה את הגוף של האוהד והאוהדת ואת התפישה שאהדה היא קודם כול עבודת גוף. פרקטיקות האהדה נלמדות דרך הגוף, מוטמעות בו ומבוצעות באמצעותו. הגוף יוצר את חוויית האהדה, מעניק לה את אופייה הממשי והמובחן ומנכיח את הנראות שלה בשדה האהדה ובשדה החברה והתרבות. בלי גוף – אין אהדה, וללא אהדה – הכדורגל מאבד את טעמו ואת זכות קיומו. פרקי הספר השונים עוסקים בנושאים מרכזיים בחקר האהדה: אותנטיות וזיוף, מרחב ומקום, מגדר, גוף ורגשות. הכותבות והכותבים בוחנים את תופעת האהדה מדיסציפלינות שונות: סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פילוסופיה ולימודי מגדר. האסופה הנוכחית היא פרי מחקר אתנוגרפי ממושך בקרב אוהדות ואוהדי "הפועל קטמון ירושלים" – מועדון הכדורגל הראשון בישראל בבעלות אוהדים. קטמון היא השחקנית המרכזית בפרקים רבים בספר, אך לא היחידה. פרקי הספר נעים בין זירות אהדה מגוונות, החל מהזירה הקטמונית, דרך בשיקטש הטורקית ועד לקבוצת סנט-פאולי בגרמניה. הכתיבה האתנוגרפית אשר עליה מסתמך הספר משלבת בין מחקר ותיאוריה לבין התבוננות מקרוב על ההתרחשות בזירת האהדה. היא נעה בין מבט מקרוב לבין ניתוח אקדמי ביחס לדרמה היצרית והרגשית המתרחשת בגופם ובליבם של האוהדים. כתיבה זו, לצד העדויות האישיות המשולבות בספר, נועדה לשמר את האותנטיות והריגוש של "עשיית האהדה" ולהביאה אל חוקרי ספורט ותרבות מדיסציפלינות שונות; אל אוהדים שרוצים להבין מהי אהדה ואינם מסתפקים בלחוות אותה, כמו גם לכל מי שאוהב כדורגל ורוצה לעמוד על סוד המשיכה למשחק.
רסלינג
מאת: רוני לידור, שירי אייבזו, אלה שובל
תיאור: החינוך הגופני הוא מקצוע ליבה בתוכנית הלימודים של משרד החינוך. המקצוע נלמד בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים. גם בגני הילדים לומדים הילדים חינוך גופני המותאם לשלב ההתפתחות שלהם ולצורכיהם הגופניים, התנועתיים, החברתיים והריגושיים. מי שעוסקים בהוראת החינוך הגופני במסגרות החינוך הפורמלי בישראל, מי שמכשירים סטודנטים להוראת החינוך הגופני ומי שקובעים את המדיניות במקצוע החינוך הגופני נדרשים מעת לעת לתת את דעתם על תמורות החלות בחברה, בעיקר תמורות טכנולוגיות וחברתיות-תרבותיות, שכן יכולה להיות להן השפעה על התוקף הסביבתי של המקצוע. לדוגמה, בעת הזאת נדרש החינוך הגופני להתמודד עם אתגרים כמו אורח חיים יושבני, תזונה לקויה של תלמידים, תחרות בלתי פוסקת עם מוקדי פעילות גופנית חלופיים (כמו חוגי ספורט ותנועה המוצעים לתלמידים בשעות אחר הצוהריים), ולתת מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים. בספר הזה אנו בוחנים את יסודותיהם של ארבעה מודלים להוראת החינוך הגופני: המודל להבנת המשחק, מודל החינוך לספורט, המודל לחינוך לאורח חיים בריא ומודל החינוך לתנועה. בחרנו במודלים אלו משום שלכל אחד מהם רציונל הוראתי המסביר מדוע הוא נחוץ ומה הם היבטי ההוראה והלמידה שאפשר להשביח, אם ייושם. לטענתנו, יישומם עשוי לחזק את התוקף הרלוונטי הסביבתי של מקצוע החינוך הגופני ולאפשר לו להיות רלוונטי. כל ארבעת המודלים הם מבוססי ראיות, משלימים זה את זה ומאפשרים למורים לחינוך גופני לצקת תכנים מגוונים ומעוררי עניין לשיעורים. לצד אנשי ונשות המקצוע עשוי ספר זה לעניין את כל העוסקים בתנועה, בחינוך בלתי פורמלי ובהדרכת בני נוער וילדים.
מכון מופ"ת
הצג עוד תוצאות