הקדמה אישית

עמוד:14

14 | שיחות מהמטבח — מבוא לטיפול בבישול שלהם . לעיתים מטופלים מגיעים על מנת לבשל יחד עם מטפל . ת, לעיתים הם זקוקים למטפל שרק ינגיש עבורם את המטבח לפעולה אישית ולעיתים הם זקוקים למטפל . ת שיבשלו עבורם ויזינו אותם . יש טיפולים בהם המטופלות אוכלות במהלך המפגש ויש כאלה שאין בהם אכילה . ההחלטה לגבי אופיו של הטיפול משקפת את צורכי הקשר של המטופלים ומשמשת הן כערוץ אבחנתי והן כבסיס להתערבויות . המטבח הטיפולי גם הוא משנה את תפקידו בהתאם לצרכים המשתנים של המטופלים . הוא יכול לשמש כמרחב נעים, ביתי ולא מאיים לשיחה, כפי שקורה לא פעם במפגשי הדרכת הורים . הוא יכול להוות מרחב סימבולי, טעון במשמעות משפחתית וביוגרפית של המטופלים, שעצם השהות בתוכו והתנועה בו מהוות תהליך תרפויטי . המטבח יכול לשמש ככר פעולה לבישול דרכו יצופו הנושאים המעסיקים את המטופל וההתמודדויות שלו בפועל דרך עשייה ופרשנות, ממש "כאן ועכשיו", ויסייעו לו לפתח שיח אודותם עם מטפל . ת שמלווים את התהליך . מכיוון שהבישול הוא פעילות המחייבת שימוש בתפקודים פיזיולוגיים כגון תנועה וחושים, קוגניטיביים ורגשיים, גם טיפול העושה שימוש בבישול נשען על תיאוריות מעולמות התוכן של תנועה, חושים, קוגניציה ורגש תוך אינטגרציה שלהם לתוך המטבח . מטפלים במגוון מקצועות ואנשי ונשות חינוך יוכלו להיעזר בספר כדי להעמיק את תפיסת הבישול והאכילה של מטופליהם ותלמידיהם, להרחיב ולהעמיק את התשתיות התיאורטית והמעשית של פעילותם ולתרגם חוויות מהמטבח להבנות טיפוליות וחינוכיות . מבשלים רבים שיקראו אודות תהליך הבישול יוכלו להיחשף, אולי לראשונה, לתיאוריות מרכזיות מעולם המחקר ואולי להבין דרכן גם מהם המניעים שלהם לבשל או על אילו צרכים וחסכים הם מבקשים לענות כשהם נכנסים למטבח . אנשי טיפול יוכלו להיעזר בפרשנות המוצעת כאן לתיאוריות המוכרות להם בעת מפגשים עם מטופלים, שמיעת סיפורי החיים שלהם והבנה אודות המקום המרכזי שמערכות יחסי ההזנה תופסות בתוכם . מטפלים בבישול יוכלו להשתמש בתשתית

שתים - בית הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר