1. שיפור תהליכים קיימים וטיוב הרגולציה

עמוד:14

14 ישראל 2050 - כלכלה משגשגת בסביבה מקיימת • גיבוש תהליך סדור שיכלול חובה לעמידה בזמני תגובה סבירים לשאלות חברי הצוות ציינו כי כיום תהליכי העבודה במסלול 441 אינם שקופים . אין תהליך מסודר של שאלות ותשובות ואין חובה לעמידה בזמני תגובה סבירים . הדבר גורר עיכובים בתהליך ומקשה על תהליכי חדשנות להגיע לשלב ההטמעה . • מתן סיוע ממשלתי מקצועי בהגשת המענה למשיבים לקולות הקוראים ( לא באמצעות יועץ חיצוני ) נדרש סיוע של יועץ מקצועי מתוך הממשלה, ולא די ביועץ חיצוני . צריך יועץ שמבין את המתודולוגיות ויכול לסייע בהכנת המענה למשיבים לקולות הקוראים . • בחינת חלופות להגמשת הדרישות בקול הקורא, בהתאם לטכנולוגיה שפותחה אף על פי שמדובר בטכנולוגיות חדשניות — תהליך החדשנות מוגדר לסט מסוים של יכולות . חסרים פתיחות או דיאלוג לביצוע התאמות שלעיתים נדרשות . הטיעון שעולה כנגד קיום דיאלוג הוא ברור לאור החובה לעמוד בכללים הנדרשים לפי חוק חובת המכרזים . עם זאת, יש מקום לבחון החרגה שתסייע לקידום טכנולוגיות חדשניות המחייבות שיח מתמשך לאורך התהליך, קבלת משובים ובחינה של נקודות מחלוקת שיובילו לעיתים לעדכון של הקול הקורא . ז . שיפור עבודת הגופים הבודקים מטעם המדינה חברי הצוות ציינו שלגופים הבודקים מטעם המדינה אין כיום גמישות מחשבתית . כאשר מציגים לפניהם שיטות חישוב אחרות — אין פתיחות, אין דיון, יש קיבעון . לפיכך עלה הצורך בבחינת הצעות לשיפור עבודת הגופים הבודקים מטעם המדינה, וכן הועלתה האופציה לבזר את היכולת המקצועית לבחינת פרויקטים בכל הנוגע לחישובי פליטות פחמן לצורך קיזוזן או הכנת תוכניות התייעלות . ח . סטנדרטיזציה של הקריטריונים להכרה בהפחתת פליטות גזי חממה חברי הצוות העלו את הצורך במדידה אחידה של כמות הפליטה של גזי חממה שכל טכנולוגיה יכולה להפחית או של פוטנציאל ההשפעה שלה או של גודל

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר