1. שיפור תהליכים קיימים וטיוב הרגולציה

עמוד:10

ישראל 2050 - כלכלה משגשגת בסביבה מקיימת 10 את היזמים בהתמודדותם עם סבך הרגולציה, יפתור סתירות בדרישות, יוודא שהרגולטורים עובדים בתיאום ויתערב כאשר לא ניתנת ליזמים תשובה בזמן סביר . כמו כן על הגוף לבחון ולוודא שעקרון הוודאות הרגולטורית ליזמים משמש עיקרון מנחה עבור כלל הרגולטורים בתחום . חלק מתפקידי הגוף יהיו גם לבחון את החסמים שעימם מתמודדים הרגולטורים עצמם, לרבות היעדר משאבים וחשש מקבלת אחריות וחשיפה לסיכון — ולתת לכך מענה . היזמים ציינו במפורש שחסם הרגולציה הוא הראשון בחשיבותו, שכן אם הבעיות הכרוכות בו ייפתרו, כספי המשקיעים ( קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים ) יזרמו לכאן ובעיית המימון תהיה הרבה יותר קלה להתמודדות . אפשר שגוף זה יישב תחת רשות הרגולציה ( ROB ) שכאמור מוקמת בימים אלו במשרד ראש הממשלה . ב . עידוד הביקוש לטכנולוגיות חדשניות באמצעות תקינה מחייבת כך למשל הוצע בדיוני הצוות לאמץ תקינה המחייבת התקנת מערכות סולריות ( או אחרות ) לחימום מים על גגות במבנים ציבוריים ותעשייתיים קיימים וחדשים ( בדומה לתקינה הקיימת לגבי דודי שמש ) . תקינה אשר תיתן תיעדוף לשמש כמקור לחימום מים / ייצור חשמל תוביל להגברת הביקוש המקומי לטכנולוגיות חדשניות בתחום ותסייע לממשלה לעמוד ביעדי הפחתת הפליטות, שכן היא תעודד את הגופים הגדולים במגזר הציבורי והתעשייתי למקסם את ניצול השמש כמקור אנרגיה ראשוני . כך, לדוגמה, במקסיקו נקבעה תקנת בנייה המחייבת כל מבנה ציבורי חדש שיהיו בו לפחות 30 עובדים להתקין מערכת אנרגיית חום סולרית לחימום לפחות % 30 מסך חימום המים בבניין . נוסף על כך הציעו חלק מחברי הצוות לבחון לכלול בתקן גם חובת התקנת מערכת אגירה לפי BAT-ה , במטרה להבטיח מראש את קיומה של התשתית הנדרשת לאגירת האנרגיה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר