מבוא - 'יופי חדש במה שנעלם'

עמוד:11

11 מ ב ו א כשחיברכחומר קריאה הגרמניתרמת הבארוק דראשית של בנימין על . גרשום שלום הדגיש, במאמרו על דוקטור פאוסטוס את הרומן שלו מסתו "יצירת האמנות בעידןת, את השפע 5691בנימין משנת . ת האמנות של אנדרה מלרוי ( על פילוסופי 6391השעתוק הטכני" ) שלוםמכתבי בנימין . שלפרסמו אדורנו ושלום מבחר חשוב 1966 - ב היה ידידו הקרוב של בנימין במשך כל ימי חייו ; הם נפגשו בפעם הכניס שלום את 1918 - 7191כבר בשנים ו ,5191הראשונה בשנת ת השפעתם של מושגים יהודיים רבים ניכר, ובנימין לעולם היהדות בשנת,אחר ששלום עלה ארצהלבהרבה מיצירותיו של בנימין . גם ניסה 1928 - מגע אישי ורעיוני הדוק . בהם המשיכו לשמור על, 1923 שלום להשיג לידידו משרה של מרצה לספרות באוניברסיטה התנוונותה . אולם בנימין התפתח בינתיים בכיוון אחר,העברית אותו ההפוליטית והמוסרית של החברה הבורגנית בגרמניה קירב בה רצהאשר לתורת המרקסיזם ; הוא הרגיש כי מקומו באירופה, חם נגד הפשיזם העולה ולמען המהפכה הנכספת . עמדה זולהיל מדי קלקלה את כל תכניות ההגירה . האמת היא שבנימין היה יותר מכדי להזדהות עם הציונות . קוסמופוליטי אחד מהוגי הדעות החשובים ביותר במאהלכיום נחשב בנימין . מהדורה כוללת של כל כתביו הופיעה לפני מספר שנים 20 - ה הוציא שלום כרך חדש של התכתובת בינו ובין 1980 - . ביהבגרמנ כבר יצירותיו העיקריות ( וכיום 1940 - 3391בנימין ) בין השנים תורגמו לרוב שפות העולם . * * בנימין הנה העימותו שלאחת מנקודות המוצא העיקריות של הגות על "תכנית 8191נט . במסה שנכתבה בשנת אעם הפילוסופיה של ק את ההשקפה כי משנתו של ןפיה העתידה" פיתח בנימיהפילוסו נט הנה בהכרח המסגרת של כל הפילוסופיה העתידה, אולם יהאאק של חוויה, אשר יכלולן עליה להתייחס למושג חדש לחלוטי מושג החוויהשבהגדרתו גם את החוויה הדתית . ראוי לציין כאן ן, ואפילוביצירותיו המאוחרות של בנימיגםממלא תפקיד מרכזי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר