ג. הערה על מחשבה

עמוד:172

ריבוזומים לפעולה מואצת , להתנעת פעולת שריר קטן פנימי בגוף , ועד להשפעה על קהילה שלמה וסביבתה , כאשר פעולת המחשבה מעלה או מורידה את חיות האנוש בגוף-נפש . אנרגיית מחשבה יכולה להיות חיובית או שלילית בהתייחסות פעולתה , תוצאתה , ליחיד ספציפי , ובהתאם למצבו ההולם במרחב . כגון : הימצאותו במתח נפשי , בשינה , במנוחה בעבודה וכר . ' היות ופעולת מחשבה קיימת בעולם ה"יש" הפשוט , המציאותי והאמיתי , לכן היא סוג של אנרגיה פעילה בעלת מסה השואפת לאפס , שמידתה ( כמותה ) שונה בין מיני החיים וסוגיהם השונים . למעשה , פעולת מחשבה , בהיותה מוגבלת מהכרח טבעה , היא לעולם אינה אפס כל עוד הגוף חי . מהירות התפשטותה ( תאוצתה ) של אנרגיית מחשבה יכולה לנוע בין אפס לאינסוף ( exclusive ) במרחב האימננטי של משמעויות פועלות . תכליתיותה של מחשבה מתממשת באופן של התנעת שרשרת של פעילות אונטולוגית , מפעילויות פיזיולוגיות לפעילויות הכרתיות ושילובן ההדדי , ועד להיותה פועלת באופן אופטימלי ישיר במרחב , עם המרחב המתהווה . לפיכך , קיימת אפשרות לחוות איכות של אנרגיית מחשבה ייחודית מסוג של התרחשות תודעתית אחת , הולמת , מודעת , באופן מאוחד , שלם והרמוני במציאות . זהו מצב ( state ) המוכר וידוע בשם , "bliss " "אושר" או "הארה , " הוויה הרמונית יחידנית המתממשת במציאות בפועל . ראמאנה מאהרשי כינה אותה "התאחדות עם . " self-n גם שפינתה ראה את ברכת האושר במדרגת הכרה ותודעה שלישית , הגבוהה ביותר לשיטתו , כ"רעת שבהסתכלות" , ( intuitiva scientia ) שהיא הכרה מתקדמת בעלת תפיסה הולמת של האירוע , מסוג של פעולת מחשבה-תודעה , הרואה ומכירה באירוע ומהותו כאמת מוחלטת וחווה סוג של תענוג , שביעות רצון , שמחה , חוויה טרנסצנדנטית אמיתית המתמזגת עם העצמי והאלוהי כאחד . 40 Sri Ramana Maharshi . Be as you are ( ed . D . Godman ) , New Delhi 1985 , p . 19 39 בי שפינתה , אתיקה , "על טבע הנפש ומקורה" ( תרגום : י' יובל , ( תל-אביב , 2003 עמ' . 393-391 , 173

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר