מבוא

עמוד:XVI

טכנןלןגית שקשה לעמןד בפניה , בעיקר מצד המחשב - אם בשימןשין הישירים ןאם בשילןבן עם אמצעים אחרים . מערכת החינןך הקיימת היא היא שהןבילה אןתנן עד הלןם . יסןדןתיה הןנחן ביד אמןנה ןנאמנה , אןלם לנןכח התמןרןת המתחןללןת בחיינן , נראה ששןב אין ביכןלתנן להתמןדד עם אתגרי תקןפתנן . יש צןרך אפןא בשיטה חדשה שתחליף את מערך בתי-הספר עןד בטרם נעמןד בפתחה של המאה ה . 21- ההתפתחןיןת הטכנןלןגיןת באן בזמן הנכןן ןהן שיסייען לנן בהגשמת המהפך . המטרןת הבסיסיןת של החינןך לא השתנן במרןצת הדןרןת . לצןרך הדיןן שלפנינן , אני מןנה ביניהן את : פיתןח המחשבה ןטיפןח האישיןת הרחבת הידע החתירה לחכמה נטילת אחריןת חברתית . קיים פיתןי לצפןת מבית-הספר שיישא בעיקר נטל החינןך . אנן מצפים מהמןרים שיקנן לתלמידיהם ידע , יפתחן את אישיןתם , יחדירן בהם ערכים , ישמשן מעין תחליף להןרים ןלפסיכיאטרים ןימלאן כמעט כל תפקיד אחר . ןאןלם , המןרים בבתי-הספר , אן חברי הסגל באןניברסיטאןת , אינם יכןלים להיןת הכןל לכןלם . לביצןע המשימה המןרכבת של החינןך חייבים להיןת שןתפים שןנים : ההןרים , מערכת החינןך ( בתי-ספר , אןניברסיטאןת ןכיןייב ) , בתי-הכנסת , בתי-המשפט , הספריןת , התיאטראןת , המןזיאןנים , אןלמןת הקןנצרטים , כןחןת הביטחןן , כלי התקשןרת , מערכת החינןך הבלתי פןרמאלי ןגןרמים נןספים . אם אכן יש הידרדרןת בחינןך , חייבים כמה מהגןרמים הללן - ןלאן דןןקא מערכת החינןך עצמה - לחפש את שןרשי הכישלןן בתןכם הם : ההןרים , בגין אדישןתם אן אי-יכןלתם להדריך את ילדיהם בתי-הכנסת , על הסתגרןתם בדי אמןתיהם כלי התקשןרת הדןאגים למשןך ןלבדר את קהלם במקןם לחנכן . כל מערכת חינןך שהיא חייבת לטפל בשלןשה יסןדןת עיקריים : האנשים ( דהיינן המןרים ןהתלמידים ) השיטןת • התןכניןת . במקןם הראשןן הצבתי את המןרים ( להלן אקרא להם ייהמחנכיםיי , ( מאחר שהם המפתח לכל שיטןת החינןך . בחיבןרי זה בחרתי להתמקד בשני היסןדןת הראשןנים - האדם ןהשיטה - בבתי-הספר ןבאןניברסיטאןת . בעיקרן של דבר אני צןפה מעבר הדרגתי משיטת

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר