תודות

עמוד:10

[ 10 ] המודרניים הראשונים מנחה-שותף של עבודת הדוקטור שלי, ליווה את הכתיבה בעידוד, בייעוץ ובהעמקה . צר לי וכואב לי על שלא זכה לראות את הספר עם צאתו לאור . תודתי מקרב לב נתונה גם לליביו כרמלי, חברי היקר, מנהלו לשעבר של ארכיון הסרטים של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה, שהעמיד לרשותי את אוסף הסרטים היקר מפז בארכיון, אוסף שצבר ואצר שנים רבות ושבו מצאתי אוצרות של ממש, אלה שימשו אותי במחקר זה . גם הוא ליווה אותי בעצותיו ובידענותו, ואותן אני מוקיר מאוד . תודה גם לאבישי קרשין, מנהל הארכיון היום, שסייע לי רבות, והכול בחיוך ובסבלנות . תודה עצומה לד"ר אורלי לובין, שמלווה אותי מאז ראשית ימיי באקדמיה ושהייתה גם המנחה שלי לעבודת המוסמך ולעבודת הדוקטור . לא העזתי להביא כתב יד זה לדפוס לפני שהעברתי אותו לקריאתה החדה והביקורתית של אורלי, והערותיה המבריקות חילצו אותי בדיעבד מכמה מעידות מביכות . את כתב היד קרא גם ידידי הטוב מבקר הקולנוע המיתולוגי מאיר שניצר, שבכל ימי העבודה על הספר סיפק לי אינפורמציה ופרטים שאיש מלבדו, כך נדמה לעיתים, כבר לא זוכר או לא ידע מעולם . אני מודה לו על נכונותו, על התעקשותו במקומות מסוימים על אזכור פרט חשוב זה ואחר ועל העובדה שכל שיחה או מפגש עימו מעשירים אותי מאוד . תודתי העמוקה גם לדנה גובי, מנהלת שירות הסרטים הישראלי ; לבילי סגל גזליוס, מנהלת ארכיון רשות השידור – כאן ; למאיר רוסו, מנהל ארכיון הסרטים הישראלי ; לעמית איצקר מספריית סינמטק תל אביב ; לטובה בורדו, מנהלת ארכיון הסרטים בבית הספר סם שפיגל ליצירה קולנועית, ירושלים ; למורתי האהובה פרופ' מיכל רז'ין פרידמן ; לרנן שור, כוח טבע קולנועי ; לעמיתיי היקרים פרופ' ענת זנגר, פרופ' ראובן הקר, פרופ' נורית גרץ, יעל פרלוב ונועה דולברג ; לחבריי הוותיקים ד"ר אוהד לנדסמן וארז דבורה ; לתלמידיי בכל השנים בסמינר מודרניזם בקולנוע התיעודי הישראלי שהדיונים עימם סייעו לי לגבש כמה מהרעיונות הנפרסים בספר זה ; ולנחמן אינגבר – מורה שהיה לחבר תומך והשפיע רבות עליי ועל עולמי הקולנועי . אני חייב לו הרבה כל כך . תודה לקרן הלאומית למדעים שתמכה בהוצאתו לאור של הספר ( מענק מחקר מספר 12 / 794 ) . לסיום, תודה למשפחתי, לאשתי מור ולילדיי התאומים נטע ואמיתי,

עם עובד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר