הקדמה

עמוד:12

21׀ מיינדפולנס למתחילים מודע יותר ויותר לפופולריות הגוברת של התחום . זה אמור להיות רק טוב, לא ? אבל שמתי לב שעם המיינדפולנס, אנחנו עושים משהו נוסף שתמיד עושים במערב כשמדובר במסורות החוכמה הקדומה — אנחנו מסבכים הכול עד כדי גיחוך . מיינדפולנס נהפכה בבת אחת למילת השעה . בימינו אפשר לקבל תואר במיינדפולנס, אפשר ללמוד וללמד קורסים MBSR-ב ( הפחתת לחץ מבוססת מיינדפולנס ) או CBT מבוסס מיינדפולנס ( טיפול קוגניטיבי-התנהגותי ) , או אפילו MIBS ( מיינדפולנס לתסמונת המעי הרגיז ) . אוניברסיטאות הקימו חוגים למיינדפולנס, ובתי החולים הקימו יחידות מיינדפולנס במרפאות החוץ הפסיכיאטריות . כדי לדבר על מיינדפולנס בסמכותיות כלשהי, נדמה שצריך להיות אקדמאי בכיר או מומחה בעל שם עולמי : פרופסור לפסיכיאטריה, פסיכולוג קליני או מדען החוקר מערכות עצבים . אבל אחד הדברים שתמיד משכו אותי לפרקטיקה הזאת היה הפשטות שבה, האופן שבו מיינדפולנס יכול לעזור לנו להגיע לאמיתות שאנחנו מודעים להן אינסטינקטיבית ( אבל בדרך כלל נעלמות מעינינו ) , והעובדה שהיא נגישה לכול . האם אני — מגיש רדיו שנהפך ליועץ השקעות שנהפך למאלף כלבים — באמת יכול לתרום משהו ? איך אוכל לתרום לדיון, וחשוב מכול, איך אוכל להביא תועלת לאחרים ? ביומי האחרון בקוואן, שיתפתי את פַּנצֶ'ן אוֹטרוּל רינפוֹש, הלמה הבודהיסטי-טיבטי המכובד והמנהל הרוחני של ג'מפה לינג בחששותי .

תכלת הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר