תוכן עניינים

עמוד:8

2 . 3 . מקורן של ארבע הטבילות הנוספות 70 1 . 2 . 3 . דרשות רבי יהודה ורבי בספרא 71 4 . סיכום – הטבילה בין המקרא לספרות התנאית 73 5 . רחיצת ידיים ורגליים במקרא 74 6 . קידוש ידיים ורגליים ביום הכיפורים במקורות התנאיים 75 1 . 6 . מספר הקידושים – עשרה או אחד עשר ? 76 2 . 6 . מטרת הקידושים על פי המסורות השונות 81 3 . 6 . רבי מאיר וחכמים 85 4 . 6 . הדרשות בספרא 86 5 . 6 . אילו טבילות וקידושים מעכבים 88 7 . סיכום 90 פרק שלישי : מערכת הכפרה ביום הכיפורים – בין המקרא לספרות התנאית 92 1 . הכפרה ביום הכיפורים במקרא – כפרת המשכן והעם 92 2 . הכפרה במקורות קדם תנאיים – מכפרת המשכן לכפרת הקהל 97 1 . 2 . המניעים לשינוי 100 3 . הכפרה במקורות התנאיים – המהפכות הפרשניות 101 1 . 3 . הזאות הדם – כפרה על חטא ׳טומאת מקדש וקודשיו׳ בלבד 102 1 . 1 . 3 . המהלך הפרשני והשיקול החוץ טקסטואלי 106 2 . 3 . מערכת הווידויים – כפרה על יתר העוונות 108 1 . 2 . 3 . המהלך הפרשני-טקסטואלי 109 2 . 2 . 3 מכפרה פולחנית לכפרה באמצעות וידוי 114 3 . 2 . 3 . השיקול החוץ טקסטואלי ויחסו למהלך הפרשני-טקסטואלי 119 4 . שיטת רבי יהודה 122 1 . 4 . האם משנת כפורים תואמת את שיטת רבי יהודה ? 125 פרק רביעי : עבודות הדם של קורבנות החטאת 128 1 . פתיחה 128 2 . הזאות הדם במקרא 128 3 . הזאות הדם במקורות קדם תנאיים 131 4 . הזאות הדם במקורות התנאיים 133 1 . 4 . הזאות הדם בקודש – התיאור במקורות התנאיים 134 1 . 1 . 4 האם הדם נגע בכפורת ? 135

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר