1 למידה לאורך החיים הצגת המודל התיאורטי

עמוד:14

14 דורית אלט, נירית רייכל קונפליקט : מצד אחד החברה הטילה עליהן את האחריות לעיצוב הדור הצעיר, אך מצד אחר לא הציבה לפניהן מודל תרבותי וחברתי שינחה אותן במילוי משימה זו . בעשורים האחרונים שמו להם ארגונים מרכזיים באירופה למטרה לספק לקובעי מדיניות, לחוקרים ולאנשי חינוך הכוונה והנחיות לעיצוב מדיניות ושיטות חינוך שייתנו מענה לאתגרים אלו, שעמם נאלצת החברה במאה ה – 21 להתמודד, במגוון רחב של סוגיות כגון גלובליזציה, חברת הידע, לכידות חברתית, הכללה והדרה, שוויון בין המינים והשתתפות דמוקרטית ( , . Delors et al Tawil and Cougoureux, 2013 ; 1996 ) . סוגיות אלו נבחנות על רקע כמה מתחים שנוצרו בין כמה היבטים בעקבות שינויים טכנולוגיים, חברתיים וכלכליים, ובהם : * הגלובלי והלוקלי : טיפוח קהילה גלובלית שפרטיה הם אזרחי העולם, בלי שיאבדו את זיקתם לאומתם ולקהילתם המקומית . * האוניברסלי והאינדיווידואלי : טיפוח ייחודיותו של הפרט כבן אנוש והכרה בחירותו לעצב את עתידו ולממש את הפוטנציאל העצמי שלו בזיקה לתרבותו אל מול גלי הגלובליזציה, המאיימים לטשטש ייחודיות זו . * מסורת ומודרניות : הסתגלות לשינויים בלי להפנות גב למסורות העבר . * שיקולים ארוכי טווח וקצרי טווח : שיקולים הנובעים מהיענות לדעת קהל המבקשת פתרונות בזק מול שיקולים הדורשים סבלנות, תכנון ואסטרטגיות משא ומתן החותרות לרפורמה . * תחרות ושוויון הזדמנויות : הגברת תחרותיות בד בבד עם מתן אמצעים לכל אדם לנצל הזדמנויות באופן שווה, בהתחשב בשלושה מרכיבים שעשויים לרכך את המתח : תחרותיות, שיתוף פעולה וסולידריות . * הרחבת הידע האנושי והיכולת להטמיע אותו : שימוש מושכל בידע המתרחב כדי לשפר את רווחתו הנפשית של האדם, את

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר