חברת־השפע

עמוד:230

מרבית על ביותר אהוד שאינו רוחני, גורם על רבה במידה להסתמך חייב אני לראינוע . כוונתי רציניים היותם של המוניטין על לשמור המבקשים הפובליציסטים, "רוחני", כגורם הלבן המסך את להחשיב לכבודו, שלא זאת יראה רציני איש״קולמום אין כן, אמנם . אתו אסכים אולי ובכן ולעיתונות . לספרות ובהשפעתו בערכו השווה לאין- וגדולה חזקה הראינוע של השפעתו כי — הסוגים משני ההשפעות את להשוות לשונות, לעשר המתורגם בעולם, ביותר הפופולארי הספר . . . הנוער על ובמיוחד שיעור, יבלו כולו בעולם אנשים כמה ביותר . הטיפשי לסרט •שיש התפוצה עשיריתאף לו אין הממלאים ספור, לאין בבתי-ראינוע הערב ישבו אנשים וכמה — ספר קריאת תוך הערב ? קוטב עד מקוטב הארץ את בחינות ממאה גם המודפסת המלה על גובר הסרט העיקר : הוא המספר לא אולם בסגולת ניחן הקורא כאשר רק הקורא את "לתפוס" מסוגל ביותר הטוב הספר אחרות . ואינו מספר אינו הסרט מתיאור . או מסיפור ממש חיים חתיכת לבנות ויבול הדמיון הן עצמה לשון באותה מדבר הוא — רע ממתרגם חושש הוא ואין מראה, הוא מתאר, ארוך . . . הוא הספר בעוד קצר, והוא . * בטוקיו והן בשיקאגו ( שם ) ¥ את מסעירים ובלא-יודעים שביודעי□ בסרטי-הראינוע, המראות הם ואלה : ז׳בוטינסקי השיב 7 בכלל ההמוני□ ושל הנוער של נפשו סרטים, אותם דווקא הם ההמונים בקרב ביותר הפופולאריים שהסרטים הוא, ידוע דבר חשד לי יש אני, ! תלבושות איזה ארמונות, איזה עושר, ואיזה עושר . להם מראים בהם לעצמה להרשות תוכל לא מלכה ששום כלל,קיים אינו אולי זה כל שבמציאות "קבצני", נורמה הגברת שלבשה כזה, מהודר חלוק בבוקרו בוקר מדי ללבוש הזה, התענוג את חמש-מאות שם ישבו שעה באותה אבל עיני . לנגד קפה עליו שפכה ושאמש טאלמאריש, זה מספר הכפילו פשוט : אריתמטי חשבון עשו-נא האמינו . והן הפועלים, ממעמד בנות זה מספר להכפיל והוסיפו-נא הערים, בכל ברובעי-הפועלים בתי-הראינוע במספר על אך — הנוער של חייו שנות עשרים למשך — בשנה א׳ ימי בחמישים-ושניים על כאן מדבר אני אחת : תוספת רק דיברתי . כבר הלבן המסך של המגנטית עוצמתו אצלו אשר הבינוני, המעמד מבני עשרות-המיליונים המון גם יש ואולם הפועלים, מעמד . . . יותר עוד רגישים התיאבונות ( שם ) ¥ לא נשמת-הנוער על זו מתמדת השפעה של התוצאות כי הסיק, ז׳בוטינסקי : לבוא תאחרנה 230 השפע חברת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר