מבוא

עמוד:13

מבוא - אהלות 13 דם . מוכשרלעולםהשחיטהדםכלאומראליעזרורבי,מוכשרדמובהלהתלמדהעורבאתהשוחט מאיררבידברינראין,רביאמר . ברביעיתאומריוסיורבי,מאיררבידברי,שהואבכלמטמאהמת " אחדולפסולשניםלטמאחמורהבטומאהיוסירביודברי,אחדולפסולאחדלטמאקלהבטומאה . ) 676'הי"ד, עמ - ( תוס', מכשירין פ"ג הי"ג לימוד מסכת אהלות בדורות האמוראים כפי שהראה זוסמן, אמוראים לא חיברו תלמודים לסדר טהרות אבל עם זאת עסקו מעט בנושאים אלו, בבבל יותר מאשר בארץ ישראל, אף על פי שבארץ ישראל היו להלכות אלו גם משמעויות מעשיות ( לחלק מהאוכלוסייה, ולעתים גם לרבים יותר ) . על מיעוט העיסוק בדיני טהרה בכלל תעיד הטבלה הבאה המונה את המקרים שבהם נזכרים מונחי הטהרה בתלמודים . 10 דיון במונחי טהרה בתלמודים מדרשי בבליירושלמימדרשי הלכהתוספתאמשנה אגדה רובם 91157332אבר מן החי 5715 משניות 799774536טומאת מגע 861358171194טומאת אוכלין 1395 - - - 9473טומאת משא 11 39134930615טומאת זב 1323161228היסט 161531114352טומאת שרץ 3159מדף 618186תרווד רקב 5424537352צמיד פתיל 9 מפסיקה כאן, באמצע המשפט, ובכתב יד וינה הדברים כתובים ברצף . בכתב יד ערפורט הלכה יג ברם בכתב יד וינה אין הקפדה על סימוני ההלכות, ואין ללמוד מכך דבר, אלא שכל החלוקה להלכות היא מעשה מעתיקים ולא מגוף התוספתא . אין היא אפוא מעשה ידיו ופרי יצירתו של העורך האלמוני רבי חייא הוא עורך התוספתא, אך זהותו של העורך אינה חשובה לדיוננו . של התוספתא . לפי המסורת 10 הספירה לפי מאגר פרויקט השו"ת . המספר משתנה לפי צורות ספירה שונות, אך אין זה משנה לענייננו, שכן מטרת הטבלה היא להשוות את התהודה של מונחי הטהרה בחיבורים השונים, וכל בית . ובלבד שתהיה עק – שיטה טובה 11 טומאת זב היא כטומאת עבודה זרה .

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר